Dzisiaj jest 29 mar 2024, 04:36



regeneracja wtryskiwaczy


Strefa czasowa UTC+2godz. [letni]





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
PostZamieszczono: 05 mar 2012, 14:52 
Dwulitrowe diesle Forda nie są niestety konstrukcjami niezawodnymi, choć zdecydowanie lepiej pod tym względem wypadają późniejsze jednostki, zaprojektowane wspólnie z koncernem PSA. Jeśli jednak odpowiednio zadbamy o silnik 2.0 TDCi COMMON RAIL, możemy uniknąć wielu problemów technicznych. W 2001 roku zaprezentowany - silnik 2.0 TDCi z wtryskiem common rail delphi, którego różne wersje osiągały moc 90, 115 lub 130 KM. Mimo lepszej kultury pracy, diesle Forda nadal pozostawiały sporo do życzenia, często zdarzały się uszkodzenia wtryskiwaczy (delphi ) powodowane przez opiłki z pompy wysokiego ciśnienia. Usterka została poprawiona w późniejszych silnikach, montowanych w Mondeo po 2004 roku.
Zdecydowanie lepiej sprawdzają się jednak silniki 2.0 TDCi wyprodukowane we współpracy z koncernem PSA, spotykane od 2004 roku w Mondeo III i Galaxy. Osiągają one moc 133, 136, 140, 143, a nawet 163 KM i mają nowszą generację wtrysku common rail - piezoelektryczne, 8-otworkowe wtryskiwacze umożliwiające wtrysk wielofazowy.
Fordowskie diesle TDCi należy traktować z należytą uwagą, by przedłużyć ich bezawaryjną pracę. Przede wszystkim warto zainwestować w paliwo dobrej jakości. Jakość paliwa w Polsce pozostawia wiele do życzenia co przy nowoczesnych silnikach diesla ma spore znaczenie.Najlepiej stosować oryginalne filtry paliwa do tdci lub znanych producentów takich jak bosch man knecht motorcraft itd.
W Fordzie mondeo 2.0 TDCi opracowanym samodzielnie przez Forda zawodzi często układ wtryskowy. Problemy z odpaleniem, nierówna praca silnika, wzrost zużycia paliwa - to objawy awarii układu. Przyczyną jest zwykle pompa wysokiego ciśnienia common rail delphi lub wtryskiwacze. Wymiana samych wtryskiwaczy to niezbyt mały koszt, bo w ASO kosztują one około 1500 zł. Możemy też zdecydować się na wersję jeszcze bardziej oszczędną i wybrać ich regenerację - około 400 zł za sztukę.


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 28 lut 2013, 01:19 
W Fordach Mondeo III byl montowany JEDYNIE silnik Forda ZSD.
Nowszy DW10 jest dopiero w Mondeo IV.

DW10 nie byl zrobiony we wspolpracy tylko kupiony od PSA. DW12 byl zrobiony we wspolpracy PSA i Forda. Ford jak pamietam skonczyl design i silnik jest robiony w fabryce Forda w Dagenham.

Poza tym nie ma wlasciwie reguly na uszkodzenia syatemow Delphi w ZSD (Mondeo III, Focus I czy Renault). Znam przypadki pelnego serwisu i walnietej pompy i niedbanego auta z pieknie chodzacym systemem wtryskowym.

Prawda jest natomiast, ze dobre filtry przedluzaja jego zycie.


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 08 mar 2013, 10:20 
Mondziak pisze:
Dwulitrowe diesle Forda nie są niestety konstrukcjami niezawodnymi
mam auto (mondeo mk3 tdci) kupione w Polsce, jeżdżone tylko na zwykłym ON i układ wtryskowy był robiony dopiero przy prawie 300 tys. km a to chyba w miarę przyzwoity przebieg? jak ktoś kupuje sprowadzone auto z kręconym przebiegiem o 100 tys. km i więcej to nie ma się czemu dziwić, że ludzie narzekają na padające wtryskiwacze i pompy


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 15 wrz 2013, 21:49 
mam mondeo III 2005r. 2.0 tdci 160 tys. (oryginalny) i niestety mam wszystkie 4 wtryski do naprawy koszt 750 zł sztuka i dodatkowo muszę sprawdzić pompę bo niby były łupinki metalu w paliwie


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 

Szybka odpowiedź
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Wiadomość:

Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Rozmiar czcionki:
Kolor czcionki
Pytanie
Wpisz w to pole dużymi literami wyraz NARZĘDZIA:
To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
   


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 Silnik Fiat 2,4 JTD Common Rail wady, zalety, usterki  FIAT common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  1
 Najnowszy silnik Hondy Accord 2.2 i-DTEC w praktyce  HONDA common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  2
 Mazda 3 silnik common rail i PDF  MAZDA common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  1
 Mondeo mk4 2.0 tdci dw10c wymiana czujnika ciśnienia paliwa  FORD common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  lobaner  1
 Problemy z zatokami po jeździe samochodem  RÓŻNE TEMATY POWIĄZANE Z COMMON RAIL  ugibugi  1
Szukaj:
Przejdź do:  

Nowości NowościMapa Strony Mapa StronyIndex Mapy strony Index Mapy stronyRSS RSSLista kanałów Lista kanałównaprawa turbosprezarekregeneracja wtryskiwaczy stat4u


Dokumenty i regulaminy | Polityka prywatności | Polityka cookies
cron Powered by phpBB © 2007 phpBB3 Group