Dzisiaj jest 29 mar 2024, 01:58



regeneracja wtryskiwaczy


Strefa czasowa UTC+2godz. [letni]





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
PostZamieszczono: 04 sie 2013, 22:55 
Silniki w Fordzie Focusie I generacji z Common Rail.
Wysokoprężny silnik Endura DI o pojemności skokowej 1,8 dm3 występuje w dwóch odmianach. Słabsza rozwija moc 55 kW i moment obrotowy 175 Nm, dla mocniejszej parametry te wynoszą odpowiednio 66 kW i 200 Nm. Jednostka jest zasilana przez system bezpośredniego wtrysku paliwa z tradycyjną pompą wtryskową, sterowaną elektronicznie. Do doładowania wykorzystano turbosprężarkę z chłodnicą powietrza doładowanego. W mechanizmie napędu wałka rozrządu zastosowano łańcuch i pasek zębaty. Pracę silnika nadzoruje elektroniczny moduł Ford EEC V. W układzie wydechowym jest montowany konwerter katalityczny o działaniu utleniającym oraz urządzenie do recyrkulacji gazów wylotowych z funkcją chłodzenia spalin. Miska olejowa mieści 5,6 dm3 oleju, układ chłodzenia – 6,5 dm3 cieczy. Akumulator ma pojemność 60 Ah.
Focusa ST170 napędza benzynowy silnik Duratec ST, o pojemności 2,0 dm3, mocy 127 kW i momencie obrotowym 197 Nm, który jest rozwinięciem jednostki Zetec E 2.0. W Focusie RS z tego silnika, ale oznaczonego Duratec RS, uzyskano odpowiednio 158 kW i 310 Nm, m.in. dzięki użyciu turbosprężarki Garrett GT 2560 o maksymalnym ciśnieniu doładowania 1 bar, z chłodzeniem powietrza doładowanego. Pojemność układu smarowania wynosi 4,25 dm3, chłodzenia – 5,75 dm3.
Silnik Duratorq TDCi SOHC to w istocie jednostka Endura DI, przystosowana do zasilania przez wysokociśnieniowy układ bezpośredniego wtrysku paliwa typu Common Rail drugiej generacji. W stosunku do pierwowzoru wprowadzono w niej zmiany konstrukcyjne, ze względu na większe obciążenia podzespołów podczas pracy. Wzmocniono kadłub, panewki korbowodów i łożyska główne wału korbowego. Powiększono komorę spalania w denku tłoka oraz wymiary chłodnicy oleju. Zastosowano dwumasowe koło zamachowe i tłumik drgań skrętnych wału korbowego. System wtryskowy, opracowany przy udziale specjalistów z Delphi Automotive Systems, wykorzystuje kulisty akumulator ciśnienia z zaworem kontrolnym. Sześciootworkowe wtryskiwacze są sterowane zaworami elektromagnetycznymi, zapewniającymi czasy otwarcia i zamknięcia rzędu0,3 ms. Przed wtryskiem zasadniczym następuje wtrysk wstępny, odstęp między nimi może być płynnie regulowany stosownie do warunków pracy, m.in. dzięki czujnikowi spalania stukowego. Funkcjonowaniem instalacji zarządza moduł sterujący IDM, współpracujący z centralnym mikroprocesorem silnika EEC V. Przy gwałtownym otwarciu przepustnicy ma miejsce chwilowe zwiększenie wartości momentu obrotowego z katalogowych 250 do 280 Nm, korzystne np. podczas wyprzedzania. Turbosprężarka Garrett, z chłodzeniem powietrza doładowanego i bez zaworu upustowego, osiąga maksymalne ciśnienie doładowania na poziomie 1,2 bara. Silnik Duratorq TDCi osiąga moc 85 kW, jest również produkowany w odmianie o mocy 74 kW, rozwijającej moment obrotowy 240 Nm. Ilości płynów eksploatacyjnych i parametry instalacji elektrycznej są w obu przypadkach identyczne, jak dla jednostki Endura DI. Wszystkie turbodiesle montowane w Fordzie Focusie I gen. Spełniały normę toksyczności spalin Euro 3.

Obrazek

Ford Focus


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 

Szybka odpowiedź
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Wiadomość:

Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Rozmiar czcionki:
Kolor czcionki
Pytanie
Wpisz w to pole dużymi literami wyraz NARZĘDZIA:
To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
   


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 Silnik Fiat 2,4 JTD Common Rail wady, zalety, usterki  FIAT common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  1
 Serwis ukladow common  HONDA common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  4
 Dwa silniki diesla common rail 2.5 i 3.0 ISUZU  ISUZU common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  1
 Pompa Delphi DFP6  POMPY COMMON RAIL DELPHI INFORMACJE OGÓLNE  Plonus2020  0
Szukaj:
Przejdź do:  

Nowości NowościMapa Strony Mapa StronyIndex Mapy strony Index Mapy stronyRSS RSSLista kanałów Lista kanałównaprawa turbosprezarekregeneracja wtryskiwaczy stat4u


Dokumenty i regulaminy | Polityka prywatności | Polityka cookies
Powered by phpBB © 2007 phpBB3 Group