Common Rail – Regeneracja, naprawa wtryskiwaczy i pomp, pompowtryskiwacze
http://www.commonrailforum.pl/

Zafira 1,7 CDTi - pomoc w diagnozi problemu?
http://www.commonrailforum.pl/zafira-1-7-cdti-pomoc-w-diagnozi-problemu-t1935.html
Strona 1 z 1

Autor:  Gość [ 14 wrz 2014, 14:10 ]
Tytuł:  Zafira 1,7 CDTi - pomoc w diagnozi problemu?

Szukam pomocy i wsparcia w rozwiązaniu problemu, który mam ze swoim samochodem.

Auto - Zafira B 2009r
Silnik - 1,7 CDTi DTR (125KM) osprzęt Denso (nie miałem pojęcia o tym kupując samochód) przebieg ok 180 tys.

Pierwszy problem wystąpił jakiś czas temu, objawy to nierówna praca, falowanie, stukanie...Mechanik stwierdził, że to wtryskiwacze no i w teście przelewowym rzeczywiście jedna menzurka pełna...Ponieważ byłem przed długą trasą wymieniłem na używkę.

Problem 1 - są różne rodzaje oznaczeń, najpopularniejsze:

8-97376270 - 1
8-97376270 - 2
8-97376270 - 3

W mojej Zafirze są te z "2" na końcu a ten wtryskiwacz który wymieniłem ma "3" Zapytałem na naszym Zafirowym forum speca od części i otrzymałem odpowiedź:

W katalogu z częściami jest tylko takie oznaczenie:

97376270 - nr części
5821102 - nr katalogowy
DYSZA, ZESP., WTRYSKIWACZ szt. 4

nie bardzo wiem po co są dodatkowe cyfry


W ASO też telefonicznie nic się nie dowiedziałem więc wymieniłem na ten który był akurat szybko dostępny. Ustawienie dawek i wydawało się, że po problemie. Co prawda kultura pracy silnika rzeczywiście się poprawiła (znikło dzwonienie) ale falowanie i nieregularnie pojawiająca się nierówna praca na wolnych obrotach nadal została.

Po powrocie zrobiłem burzę mózgów i znalazłem przyczynę falowania - zawór SCV. Miałem więcej czasu więc mój mechanik tym razem chciał wpisać ten wymieniony wtrysk do komputera i niestety się nie dało (nie przyjmuje nr części). Dawki ustawione, silniczek cykał równiutko więc dałem spokój.

Praca silnika pod obciążeniem nie była wg mnie jeszcze taka jak wcześniej ale auto pali bez problemu, nie kopciło, żadnych dodatkowych objawów (błędy kompa).

Więc poszedłem za radą mechanika - "jeździj, bo jesteś przewrażliwiony ten silnik tak pracuje"?

Zrobiłem kilka tyś i przyszła wymiana oleju i filtrów. Już wcześniej wydawało mi się że DPF wypala się częściej no i chyba przybywa troszkę oleju (ale wyczytałem, że przy częstszym wypalaniu - jazdach miejskich tak się może dziać, wymieniać olej częściej bo traci parametry, zbiegło się to rzeczywiście z częstszymi krótkimi trasami).

Wymieniłem olej, a po przejechaniu 1 tys przybyło go około 150ml....no i zawiozłem auto do (ponoć w opiniach) "szpeca" od opli w Katowicach. Diagnoza "na ucho", komputer - i nic wszystko ok, parametry zicher, dawki prawidłowe...

No i minął miesiąc - oleju przybywa nadal więc nie wytrzymałem, zrobiłem wczoraj test przelewowy sam wynik na fotce Obrazek

No i teraz mam gwoździa. Bo ten 3 wtrysk (od lewej) to ten wymieniony z nieco innym numerem??? Leją wszystkie 3 pozostałe?

Chętnie poznam Wasze opinie lub sugestie? Jestem zdecydowany na kupno używanych z gwarancjami (są takie) ...nawet kupiłbym cały komplet jak to ma przynieść poprawę i zakończyć sprawę definitywnie...ale niestety tych z indeksem -"2" na rynku brak lub trafiają się pojedyńce, regenerowac ponoć się nie da...rece mi już opadają. Jeździć na dłuższa metę też się nie da bo olej przecież stracił już parametry a wymieniać dopóki nie zdiagnozuję przycyzny nie ma sensu znowu...

Z góry dziekuję za pomoc

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+2godz. [letni]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/