Dzisiaj jest 28 mar 2024, 17:39



regeneracja wtryskiwaczy


Strefa czasowa UTC+2godz. [letni]





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
PostZamieszczono: 05 mar 2012, 14:53 
Toyota ma spore doświadczenie w produkowaniu niezawodnych i wytrzymałych silników diesla. Legendarne Cariny czy Corolle mogły przejeżdżać bezawaryjnie olbrzymie przebiegi rzędu 500-700 tys. km. Czy nowoczesne silniki D4D są tak samo udane?
Obrazek
Obrazek

Skrót D4D ( Direct-injection-4-stroke-Diesel ) można przetłumaczyć jako czterosuwowy silnik wysokoprężny z wtryskiem bezpośrednim. W praktyce wszystkie silniki D4D są również wyposażone we wtrysk typu common rail, turbodoładowanie oraz intercooler. W zależności od wersji silnika może również być zastosowana turbina ( VTG ) o zmiennej geometrii.

Produkowane obecnie silniki są wyposażone we wtryskiwacze pizoelektryczne pozytywnie wpływające na osiągi i spalanie. Rozrząd jest napędzany trwałym łańcuchem, obniżającym koszty eksploatacji.

Zalety silników D4D:

niskie spalanie połączone z dobrymi osiągami
trwałość i bezawaryjność
wysoka kultura pracy

Wady są podobne jak przy większości nowoczesnych diesli:

duża wrażliwość na jakość paliwa
niska odporność na ,,brutalne traktowanie”

Cechy szczególne:

Słyszalna praca turbiny ( świst ) nie musi świadczyć o dużym zużyciu. Turbiny w D4D przy właściwym traktowaniu są w stanie wytrzymać 300-400 tys. km!
W zimę samochód musi trochę ,,pokręcić” – normalne, nie musi to być oznaką usterki ( np. TDI na pompowtryskiwaczach odpala natychmiast )
Silniki przy autostradowej jeździe zużywają olej. Trzeba kontrolować poziom oleju, zaniedbanie tej czynności może doprowadzić do poważnego uszkodzenia silnika!

Podsumowanie

Silniki D4D do dopracowane i udane konstrukcje – idealne dla kierowców pokonujących duże odległości. Wymagają jednak rzetelnego serwisu i ,,normalnego” paliwa. Jak większość dobrych rzeczy – silniki D4D są drogie w zakupie, ale warte są wyższej ceny. Czy obecne rozwiązania będą tak trwałe jak stare sprawdzone jednostki – pewnie nie ale … czas pokaże!.zródło przyspieszenie pl


Ostatnio przesunięty w górę 05 mar 2012, 14:53 przez: Anonymous.


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 

Szybka odpowiedź
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Wiadomość:

Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Rozmiar czcionki:
Kolor czcionki
Pytanie
Wpisz w to pole słownie wynik działania matematycznego sześć plus sześć równa się:
To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
   


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 Dwa silniki diesla common rail 2.5 i 3.0 ISUZU  ISUZU common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  1
 Nowy silnik diesla Vogue 4,4 TDV8 i 5,0 V8 S/C  LAND ROVER common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  1
 Czy można czyścić wtryskiwacze diesla tak jak benzynowe ?  RÓŻNE TEMATY POWIĄZANE Z COMMON RAIL  Anonymous  3
 silniki "common rail" BMW a awaryjność -powód polskie oaliwo  BMW common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  8
 silniki HDi common rail - przebiegi  PEUGEOT common rail bosch - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  6
Szukaj:
Przejdź do:  

Nowości NowościMapa Strony Mapa StronyIndex Mapy strony Index Mapy stronyRSS RSSLista kanałów Lista kanałównaprawa turbosprezarekregeneracja wtryskiwaczy stat4u


Dokumenty i regulaminy | Polityka prywatności | Polityka cookies
Powered by phpBB © 2007 phpBB3 Group