Common Rail – Regeneracja, naprawa wtryskiwaczy i pomp, pompowtryskiwacze
http://www.commonrailforum.pl/

GOLF IV TDI pompowtrysk szarpie silnikiem na biegu jałowym
http://www.commonrailforum.pl/golf-iv-tdi-pompowtrysk-szarpie-silnikiem-na-biegu-jalowym-t1613.html
Strona 1 z 1

Autor:  inox [ 11 lip 2012, 20:01 ]
Tytuł:  GOLF IV TDI pompowtrysk szarpie silnikiem na biegu jałowym

Witam !!!!!

Mam problem z golfem TDI 130KM pompowtrysk 2003 rok .
Sprawa wygląda tak że , wymieniony został wałek rozrządu bo stwierdzono w ASO że się zużył . Auto chodziło tak jakby palił na trzy cylindry (tragedia) .
Wałek został wymieniony na używkę . Jednak wymiana wałka pomogła w 60 -70% , autko chodzi lepiej ale mimo wszystko jeszcze szarpie silnikiem już nie tak jak przedtem , ale jest to odczuwalne .
Autko ma naganiane 300 tyś km , raczej oryginał do firmy przyszedł z przebiegiem 70 tyś miał wtedy 2 lata .
Golfik nie stracił mocy , jedzie dobrze , pali na dotyk .
Sprawdzone było
- 4 pompowtryski - ok.
- rozrząd - ok.
- ciśnienie na cylindrach - ok.
- ciśnienie pompy tłoczącej paliwo do pompowtrysków przy głowicy - ok.
- wymieniono wszystkie filtry oraz olej
- uszczelnienia na pompowtryskach nowe
- pompowtryski wyregulowane na czujnik zegarowy
Korekty na KTSie
cylinder
1 -0.30
2 0 35
3 -0.40
4 0.50
Pomysły nam już się skończyły , zostaje tylko jedno pytanie , czy wałek z silnika 102 KM , 115 KM , i 130 KM jest taki sam ? A różnica jest tylko w pompowtryskiwaczach .

Ma ktoś z kolegów może pomysł na ten pojazd , bo już ręce opadają .

Pozdrawiam !!!!!!!!!

Autor:  Seba [ 11 lip 2012, 21:36 ]
Tytuł:  Re: GOLF IV TDI pompowtrysk szarpie silnikiem na biegu jałow

Sprawdził bym jeszcze ciśnienie w cylindrach i dodatkowo czy nie pompuje kompresji do któregoś z cylindrów zwłaszcza przez uszczelkę pod głowicą. Jak będzie za duże ciśnienie w układzie chłodzenia to objawowo wcale nie musi być widać białego dymu w róże wydechowej , a cylinder będzie nie domagał i będzie nierówna praca. A i ciekawi mnie jak zostały sprawdzone pompowtryskiwacze czy masz wydruki ze stołu probierczego, a i jeszcze jedno czy pompowtryski są boscha czy siemensa.

Autor:  Gość [ 12 lip 2012, 10:26 ]
Tytuł:  Re: GOLF IV TDI pompowtrysk szarpie silnikiem na biegu jałow

Ciśnienie w cylindrach było sprawdzane , i jest OK. Pompowtryski były sprawdzane w porządnej firmie , jest wydruk ze stołu a dodatkowo były jeszcze podmieniane z innego auta i było to samo .
Jeśli chodzi o głowicę i uszczelkę to zbiorniczek płynu jest czysty , a wody w oleju nie widać , węże nie są twarde , przed chwilką właśnie to sprawdzaliśmy , zrobimy jeszcze test na zawartość spalin w układzie chłodzenia .
Wtryski są Boscha w 1,9 TDI PD nie było siemensa , siemensa VW zaczął stosować dopiero w 2.0 TDI i wtedy są to piezoelektryczne pompowtryski z tego co się orientuję .

Autor:  krzysiek [ 13 lip 2012, 11:27 ]
Tytuł:  Re: GOLF IV TDI pompowtrysk szarpie silnikiem na biegu jałow

jeśli wykluczyłeś PD to zostaje osprzęt silnika, zakłócenia w pracy może powodować EGR można go odłączyć, cis paliwa na tandemie powinno być stabilne 2.5 bara, jaką masz dawkę na wolny Bip i status zaworów, szarpanie musi być widoczne w parametrach

Autor:  inox [ 13 lip 2012, 22:42 ]
Tytuł:  Re: GOLF IV TDI pompowtrysk szarpie silnikiem na biegu jałow

Z EGRem jeszcze nie kombinowałem , spróbuje go zaślepić , klapa gasząca działa poprawnie może sam zawór jest uwalony , jeśli chodzi o punkty Bip time to na KTSie widzi je ładnie ( cztery zera czyli oki ) , mało tego znajduje je po kilku sekundach jak się odpali silnik . Pompa (tandem) ładuje na biegu jałowym ok. 4 bary w miarę stabilne .
Błędów nie ma żadnych , w parametrach nic nie widzę , może nie umiem ich też poprawnie czytać ,podpieram się SISem w esi tronicu .
Myślałem aby w ciemno wymienić wiązkę która idzie w głowicy i zasila prądem pompowtryski .

Brak mi już pomysłów

Autor:  krzysiek [ 16 lip 2012, 09:54 ]
Tytuł:  Re: GOLF IV TDI pompowtrysk szarpie silnikiem na biegu jałow

w kts-e masz status zaworów a nie bip-y, egr odłącz tylko przewód nie musisz zaślepiać chyba że jest nieszczelny na grzybku ale wtedy by kopcił pod obciążeniem, wiązka w głowicy podlega wymianie co 200tyś. zobacz co się dzieje z statusem zaworów w momencie kiedy szarpie czy trzyma 0 czy się zmienia, ciś. na tandemie 4bary to nawet bardzo dobrze chyba że pomiar był na zimnym silniku, dla ciepłego powinno być 2,5-3bar, w tym silniku nie ma większej filozofii, zobacz jak wygląda dawka główna na wolnych dla ciepłego i balans cylindrów przy 1000obr

Autor:  inox [ 20 lip 2012, 22:28 ]
Tytuł:  Re: GOLF IV TDI pompowtrysk szarpie silnikiem na biegu jałow

Spraw wyjaśniona , długo trwało bym powrócił do tego autka bo pracy jest dużo .
Okazało się że wiązka zasilająca popmpwtryski w prąd jest uwalona .Chłopaki wymieniając wałek rozrządu niechcący uszkodzili , gołym okiem nic nie było widać , dopiero podmianka z innego autka załatwiła sprawę .
Wiązka wymieniona na nową z serwisu autko śmiga lala .

pozdrawiam Krzyska dzięki za podpowiedzi !!!!!!!!!!!!!!

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+2godz. [letni]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/