Witam Was!
Wiem że system common rail działa na zasadzie pompy wtryskowej napędzanej przez rozrząd, która toczy paliwo do sterowanych elektronicznie wtryskiwaczy którymi steruje komputer. Zastanawiam się tylko na zasadą działania pompowtryskiwaczy. Jeden układ bez pompy wtryskowej napędzanej przez rozrząd, a składający się z małej pompy wtryskowej z wtryskiwaczem w jednym przy każdym cylindrze. A więc teraz czas na pytanie: Jeśli ja mam silnik z pompą wtryskową AFN to przy awarii mojej pompy auto stanie tak samo jak to jest w przypadku samochodów w układzie common rail, tak?
Sytuacja taka nie miałaby miejsca jeśli miałbym samochód na pompowtryskiwaczach np. AVF, gdzie jeśli jeden z wtryskiwaczy zawiódłby to 3 pozostałe działają i zawsze gdzieś dojadę, a nie stanę na drodze.
Czy na common rail nie dojadę do celu i samochód mi stanie na drodze?
Witam Was!
Wiem że system common rail działa na zasadzie pompy wtryskowej napędzanej przez rozrząd, która toczy paliwo do sterowanych elektronicznie wtryskiwaczy którymi steruje komputer. Zastanawiam się tylko na zasadą działania pompowtryskiwaczy. Jeden układ bez pompy wtryskowej napędzanej przez rozrząd, a składający się z małej pompy wtryskowej z wtryskiwaczem w jednym przy każdym cylindrze. A więc teraz czas na pytanie: Jeśli ja mam silnik z pompą wtryskową AFN to przy awarii mojej pompy auto stanie tak samo jak to jest w przypadku samochodów w układzie common rail, tak?
Sytuacja taka nie miałaby miejsca jeśli miałbym samochód na pompowtryskiwaczach np. AVF, gdzie jeśli jeden z wtryskiwaczy zawiódłby to 3 pozostałe działają i zawsze gdzieś dojadę, a nie stanę na drodze.
Czy na common rail nie dojadę do celu i samochód mi stanie na drodze?
|