Silniki Audi A5 Coupé.Z mocy rodzi się pasja.
A5 Coupé jest niezwykle efektywne. Silniki z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem należą obecnie do najoszczędniejszych i najczystszych na świecie. A5 Coupé dostępne jest z dwoma silnikami benzynowe i czterema wysokoprężnymi, wszystkie z systemem Start-Stop i rekuperacją oraz mocą do 180 kW (245 KM). Silniki TDI® w Audi A5 Coupé.
Co drugi sprzedawany obecnie model Audi jest wyposażony w silnik wysokoprężny. To, co dziś jest oczywiste, jeszcze przed 20 laty wzbudzało sensację. Koncern Audi zrewolucjonizował rynek motoryzacji wprowadzając do oferty pierwszy silnik TDI o pojemności 2,5 litra. Nowoczesne technologie, jak Common Rail, dodatkowo udoskonaliły silniki TDI. Dzięki wtryskiwaczom piezoelektrycznym proces rozproszenia cząstek paliwa w komorze spalania przebiega jeszcze precyzyjniej. W rezultacie, od wprowadzenia pierwszego silnika TDI, wzrosła oszczędność jednostek diesla przy jednoczesnym zwiększeniu mocy efektywnej. Przetestowanie napędu diesla w sporcie wyścigowym było więc tylko kwestią czasu. Już pierwsze próby przyniosły spektakularny sukces. W 2006 roku Audi R10 TDI jako pierwszy samochód wyścigowy z silnikiem wysokoprężnym triumfowało w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, powtarzając ten sukces jeszcze wielokrotnie, po raz ostatni w 2011 roku.
Audi A5 Coupé jest dostępne z pełnymi mocy silnikami TDI wykorzystującymi inteligentną technologię Common Rail i seryjnie montowanym systemem Start-Stop. A5 Coupé z silnikiem 2.0 TDI o mocy 130 kW (177 KM) z manualną, 6-biegową przekładnią emituje średnio 122 g CO2/100 km i dostępne jest również z komfortową przekładnią multitronic®. Nowością w gamie silników jest najbardziej wydajna obecnie jednostka 3.0 TDI o mocy 150 kW (204 KM). Najmocniejszą jednostką napędową jest silnik 3,0 TDI quattro o mocy 180 kW (245 KM), jeden z najbardziej efektywnych silników 6-cylindrowych na świecie. Maksymalny moment obrotowy wartości 500 Nm pozwala na przyspieszenie A5 Coupé z przekładnią S tronic® od 0 do 100 km/h w ciągu zaledwie 5,8 sekundy.
Wartości zużycia paliwa i emisji: Zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 4,7-5,7 l/100 km Emisja CO2 w cyklu mieszanym: 122-149 g/km zródło audi
[color=#00FF40]Silniki Audi A5 Coupé.Z mocy rodzi się pasja.
A5 Coupé jest niezwykle efektywne. Silniki z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem należą obecnie do najoszczędniejszych i najczystszych na świecie. A5 Coupé dostępne jest z dwoma silnikami benzynowe i czterema wysokoprężnymi, wszystkie z systemem Start-Stop i rekuperacją oraz mocą do 180 kW (245 KM). Silniki TDI® w Audi A5 Coupé.
Co drugi sprzedawany obecnie model Audi jest wyposażony w silnik wysokoprężny. To, co dziś jest oczywiste, jeszcze przed 20 laty wzbudzało sensację. Koncern Audi zrewolucjonizował rynek motoryzacji wprowadzając do oferty pierwszy silnik TDI o pojemności 2,5 litra. Nowoczesne technologie, jak Common Rail, dodatkowo udoskonaliły silniki TDI. Dzięki wtryskiwaczom piezoelektrycznym proces rozproszenia cząstek paliwa w komorze spalania przebiega jeszcze precyzyjniej. W rezultacie, od wprowadzenia pierwszego silnika TDI, wzrosła oszczędność jednostek diesla przy jednoczesnym zwiększeniu mocy efektywnej. Przetestowanie napędu diesla w sporcie wyścigowym było więc tylko kwestią czasu. Już pierwsze próby przyniosły spektakularny sukces. W 2006 roku Audi R10 TDI jako pierwszy samochód wyścigowy z silnikiem wysokoprężnym triumfowało w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, powtarzając ten sukces jeszcze wielokrotnie, po raz ostatni w 2011 roku.
Audi A5 Coupé jest dostępne z pełnymi mocy silnikami TDI wykorzystującymi inteligentną technologię Common Rail i seryjnie montowanym systemem Start-Stop. A5 Coupé z silnikiem 2.0 TDI o mocy 130 kW (177 KM) z manualną, 6-biegową przekładnią emituje średnio 122 g CO2/100 km i dostępne jest również z komfortową przekładnią multitronic®. Nowością w gamie silników jest najbardziej wydajna obecnie jednostka 3.0 TDI o mocy 150 kW (204 KM). Najmocniejszą jednostką napędową jest silnik 3,0 TDI quattro o mocy 180 kW (245 KM), jeden z najbardziej efektywnych silników 6-cylindrowych na świecie. Maksymalny moment obrotowy wartości 500 Nm pozwala na przyspieszenie A5 Coupé z przekładnią S tronic® od 0 do 100 km/h w ciągu zaledwie 5,8 sekundy.
Wartości zużycia paliwa i emisji: Zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 4,7-5,7 l/100 km Emisja CO2 w cyklu mieszanym: 122-149 g/km zródło audi[/color]
|
|