Działanie
Solenoid regulacyjny ciśnienia paliwa reguluje ciśnienie paliwa w wysokociśnieniowej szynie układu paliwowego.
Solenoid regulacyjny ciśnienia paliwa uruchamiany jest przez zespół sterowania.
Diagnostyka
Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie.
Sprawdzić opór: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z solenoidu. Zmierzyć opór pomiędzy dwoma wtykami solenoidu. Porównać z
podanym oporem. Sprawdzić napięcie zasilania: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z solenoidu. Włączyć zapłon i zmierzyć
napięcie pomiędzy jedną końcówką złącza i ujemną końcówką akumulatora. Sprawdzić drugą końcówkę. Jedna z tych dwóch
wartości powinna być równa napięciu akumulatora. Jeśli tak nie jest, to należy sprawdzić okablowanie i, jeśli takie są,
bezpiecznik, przekaźnik lub zespół zasilania. Sprawdzić podłączenie do ECU: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z solenoidu i
ECU. Zmierzyć opór pomiędzy jedną końcówką złącza i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Sprawdzić drugą końcówkę. Jedna z
tych dwóch wartości powinna być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie. Sprawdzić uruchomienie solenoidu:
Podłączyć oscyloskop do wtyku sygnału urządzenia ECU i uziemienia. Uruchomić silnik i porównać z pokazanym obrazem.