Dzisiaj jest 20 kwie 2024, 11:10



regeneracja wtryskiwaczy


Strefa czasowa UTC+2godz. [letni]





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
PostZamieszczono: 15 lut 2012, 13:26 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 wrz 2011, 09:14
Posty: 70
Obrazki: 0
Sterownik steruje zaworem regulacyjnym ciśnienia przy różnych stopniach włączenia i w ten sposób reguluje ciśnienie w zasobniku. W stanie bez prądowym, pod działaniem siły sprężyny można utrzymywać ciśnienie maksymalnie do ok. 60 bar. W czasie jazdy zawór jest stale otwarty, a podczas rozruchu pozostaje zamknięty do ciśnienia ok. 120 bar. Jeżeli zawór regulacyjny cienienia nie zostanie włączony,silnik nie uruchomi się. W przypadku trudności z rozruchem silnika należy sprawdzić działanie zaworu regulacyjnego ciśnienia pod względem elektrycznym i hydraulicznym.
Pod względem elektrycznym zawór regulacyjny ciśnienia sprawdza się przez pomiar rezystancji oraz za pomocà oscyloskopu. Rezystancja cewki powinna wynosić od 2,4 do 2,8Ω , a względem masy - nieskończoność. W celu określenia, czy zawór regulacyjny ciśnienia jest włączany elektrycznie, podłącza się oscyloskop do obu styków zaworu. Przy zatrzymanym silniku i włączonym zapłonie współczynnik wypełnienia impulsu powinien wynosić 22%, a na biegu jałowym - 17±2% . Wraz ze wzrostem prędkości obrotowej stopień włączenia musi się zwiększać. Jeśli współczynnik wypełnienia impulsu nie daje się zmierzyć, należy przez sprawdzenie przewodów prowadzących do sterownika i odczytanie pamięci diagnostycznej określić przyczynę, która może tkwić w uaktywnionym np. immobilizerze. Sprawdzenie hydrauliczne odbywa się przez czujnik ciśnienia.Ciśnienie w zasobniku i współczynnik wypełnienia impulsu muszą być względem siebie w określonym stosunku. Jeżeli na przykład stosunek ten nabiegu jałowym jest za duży, można wnioskować o nieszczelności układu wysokiego ciśnienia lub uszkodzeniu czujnika ciśnienia. Następnie należy wykluczyć usterki kolejno po sobie, np. czujnik ciśnienia, wtryskiwacze, przez pomiar wielkości przelewu lub sprawdzenie regulacji równomierności pracy na biegu jałowym.


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 19 kwie 2012, 18:37 
Witajcie.
Pojawiał się sprawa gdzie jestem zmuszony chyba się pierwszy raz w życiu poddać.
Co prawda raczej nie zajmuję się grubszymi naprawami Diesli - brak doświadczenia i narzędzi, ale że samochód z rodziny i zepsuł się u mnie w trakcie "odwiedzin" chciałem wujkowi pomóc w naprawie...

Auto: Opel Vectra CDTI 2007r. (po lifcie) silnik 1,9 150KM, trzecia generacja CR (szyna z jednym czujnikiem).

Auto od jakiegoś czasu zaczęło źle jeździć, czasami szarpało, nie przyśpieszało jak należy, aż zgasło i nie odpala.

Pompa wtryskowa i wtryskiwacze trafiły na stół w Boschu, pompa nie przeszła, więc wymieniłem na nową, oryginalną Boscha (z czujnikiem również nowym), wtryskiwacze OK.

Żeby zbytnio nie rozpisywać się:
problem - brak jakiegokolwiek ciśnienia na szynie CR, po prostu paliwo z pompy wtryskowej nie idzie na szynę.

To co ustaliłem na teraz:
- pompa wtryskowa nowa Bosch
- wtryskiwacze po teście, wszystkie OK
- nowy rozrząd, wszytko ustawione OK
- czujnik wału i wałka rozrządu OK
- cały układ niskiego ciśnienia paliwa czyściutkie i OK - tutaj moje spostrzeżenie pompa elektryczna w zbiorniku dział przez około 15 sekund, nawet jak wyłączę zapłon kluczykiem to ją słychać, mija 15s i wyłącza się, ale wydatek ma ponad 4 bary i ponad 160l/h
- zawór w szynie sprawdzony i działa
- zawór na pompie wtryskowej niby nowy... ma dwa przewody na jednym (zapłon włączony) jest napięcie aku, na drugim 3,5V, opór czujnika około 3oh
- filtr cząstek stałych nasycenie 104%
- zawór EGR sprawny i wyczyszczony
- w sterowniku brak jakiejkolwiek informacji o błędach,
- wszystkie bezpieczniki OK
- jak na włączonym zapłonie odepnę wtyczkę z czujnika na pompie wtryskowej to od razu wyłącza się elektryczna pompa w zbiorniku

Może ma Ktoś jakiś pomysł.

Wydaje mi się że 3,5V to za niskie napięcie sterowania zaworem na pompie, jak ma ktoś możliwość to prosiłbym o informację n/t:
- napięcia na czujniku pompy wtryskowej na włączonym zapłonie silnik stop
- czy 104% nasycenia DPF może spowodować "wyłaczenie" podawania wysokiego ciśnienia z pompy wtryskowej na szynę CR?

Zapalenie ucha środkowego, skręcone kolano i nieodpalająca Vectra C, trafił mi się maxymalny pech, jak można to bardzo prosiłbym o jakąkolwiek pomoc, za którą z góry dziękuję.


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 19 kwie 2012, 20:08 
Offline

Rejestracja: 06 kwie 2012, 19:29
Posty: 73
Miejscowość: Jastrzębie-Zdrój
pompa nowa czy nowa w sensie inna używana
DPF 104% silnik powinien dać się uruchomić warunek że nie jest zabity na amen ale podczas rozruchu powinno być ciś
masz możliwość podglądu w parametry jakieś błędy


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 19 kwie 2012, 21:31 
Dziękuję za zainteresowanie.
Oczywiście, nowa ze sklepu z Bosch nigdy nie używana.
Najprawdopodobniej jednak uda mi się nie przegrać pojedynku. Chyba ustaliłem przyczynę, jak się potwierdzi to napiszę informacyjnie co się stało.


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 21 kwie 2012, 19:16 
W tym układzie zasilania, ciśnienie pompy elektrycznej zasilającej pompę wtryskową powinno wynosić nie 4 bary a 8 barów.
Po wymianie pompy w zbiorniku na nową, auto jeździ jak nowe, udało się.


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 23 sty 2014, 21:38 
Witam,
A co to znaczy ze pompa ma mieć 8 bar
To znaczy ze na wyjściu podlaczajac miernik ma dobić do 8 bar
Czy cisnieniomierz wpiętym w układ samochodu np przez trójnik ma wskazać 8 bar


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 05 lut 2014, 13:23 
Czy ten regulator jest rozbieralny?
Ząbki na części stalowej to gwint na którym jest przykręcona plastykowa głowica?
Prawy/lewy? Można dostać się do elektromagnesu?


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 09 mar 2014, 22:08 
Witam.
Proszę o pomoc, posiadam Alfę 166 2,4 jtd 136 km, mam problem z odpalaniem od dłuższego czasu. Pod względem elektronicznym jest wszystko ok, problem leży prawdopodobnie po stronie mechanicznej zaznaczam że wymieniłem wszystko chyba co było możliwe, turbina i pompa po regeneracji, wymienione dwa wtryski, czujnik położenia wału i nie odpala. Jedynie na tak zwanego plaka odpala, później w ciągu dnia odpala normalnie ale raczej jak jest ciepły silnik bo już na drugi dzień nie odpala.
Proszę o pomoc.


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 11 mar 2014, 01:15 
Offline

Rejestracja: 27 maja 2013, 00:27
Posty: 227
Jezeli zimny nie zapala a ciepły zapala, to nie ma pewnie kompresji.
Dwa wtryski zrobione a dwa niby dobre, ale czy napewno dobre?

Jeszcze nie słyszałem żeby auto nie zapalało nawet przy zmasakrowanej turbinie.

Tak czy siak najpierw trzeba sprawdzić kompresje, (tylko sprawdzić na zimnym silniku bo niektórzy mechanicy lubią robić wszystko na opak i sprawdzają na ciepłym.


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 11 mar 2014, 21:02 
Dziękuję za podpowiedz ale kompresja była sprawdzana, auto było u trzech mechaników i żaden nie jest wstanie ustalić przyczyny. Ale dla pewności sprawdzę jeszcze u innego mechanika.Jeżeli przyczyna zostanie ustalona to odpowiem.


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2

Szybka odpowiedź
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Wiadomość:

Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Rozmiar czcionki:
Kolor czcionki
Pytanie
Wpisz w to pole słownie wynik działania matematycznego sześć plus sześć równa się:
To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
   


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 Zawór regulacji ciśnienia na magistrali CR w X-Type  JAGUAR common rail delphi - Regeneracja wtrysków | Naprawa wtryskiwaczy  Anonymous  4
 Fiat punto II Jtd - pompa paliwowa nie dzaiała  FIAT common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  2
 Silnik Fiat 2,4 JTD Common Rail wady, zalety, usterki  FIAT common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  1
 Duże wycieki na pompie wysokiego ciśnienia w 2.0 CDT  ROVER common rail bosch - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  2
 Mondeo mk4 2.0 tdci dw10c wymiana czujnika ciśnienia paliwa  FORD common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  lobaner  1
Szukaj:
Przejdź do:  

Nowości NowościMapa Strony Mapa StronyIndex Mapy strony Index Mapy stronyRSS RSSLista kanałów Lista kanałównaprawa turbosprezarekregeneracja wtryskiwaczy stat4u


Dokumenty i regulaminy | Polityka prywatności | Polityka cookies
cron Powered by phpBB © 2007 phpBB3 Group