Dzisiaj jest 16 paź 2019, 17:51



regeneracja wtryskiwaczy


Strefa czasowa UTC+2godz. [letni]





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
PostZamieszczono: 19 sie 2012, 08:42 
Offline

Rejestracja: 19 sie 2012, 08:18
Posty: 15
Witam kolegów.

Potrzebuję zbudować wtryskiwacz o większej wydajności (wieksza średnica otworków w dyszy), jednocześnie przy zachowaniu identycznej geometrii wrysku (czyli ta sama licznba otworkow i kąty wtrysku aby nie uszkodzić silnika). W założeniu potrzebna jest wydajność większa o 10-20% w stosunku do rozwiązania seryjnego. Po naprawie nadanie nowego nr IMA jest oczywiscie konieczne.
Wtryskiwacz nr BOSCH 0 445 110 111 stoswany w silnikach Fiata, końcówka z tego co udało mi sie dowiedzieć z internetu to DLLA148P1221.

Czy istnieje wogóle katalog z danymi rozpylaczy który podaje rozmieszenie otworków, liczbę otworków, ich średnicą a także kąt wtrysku paliwa ?

Pozdrawiam
Krzysiek


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 19 sie 2012, 11:23 
Sprawa nie jest prosta bo do takich rzeczy dochodzi się eksperymentalnie w laboratoriach producenckich w specjalistycznych firmach tuningowych przy użyciu bardzo specjalistycznego sprzętu, hamowni.
Takie informacje jak kąty rozpylania ,średnice otworków itd. w końcówkach wtrysku zwłaszcza w układzie Common Rail będzie ci bardzo ciężko znaleźć ,ponieważ producenci wtryskiwaczy takich informacji nie publikują są one generalnie mało potrzebne w codziennej eksploatacji naprawie, regeneracji, regulacji wtryskiwaczy. Jedno co na ta chwile mi przychodzi to Polska firma http://www.wuzetem.waw.pl/ , która produkuje końcówki wtrysków rozpylacze. Warto w twoim przypadku skontaktować się z kimś z działu technologii na 100% coś sensownego ci podpowiedzą w sprawie tuningu tych wtryskiwaczy.Wiem ,że może ten kontakt nie będzie łatwy, ale na pewno warto podjąć taka próbę kontaktu bo goście tą wiedzę co potrzebujesz mają. Ja bym tak zrobił. Poz.


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 19 sie 2012, 18:44 
Offline

Rejestracja: 19 sie 2012, 08:18
Posty: 15
Damien pisze:
Sprawa nie jest prosta bo do takich rzeczy dochodzi się eksperymentalnie w laboratoriach producenckich w specjalistycznych firmach tuningowych przy użyciu bardzo specjalistycznego sprzętu, hamowni.

No oczywiście jak będe miał wtryski to auto trafi do mojego tunera na rolki i korektę sterownika.

Cytuj:
Takie informacje jak kąty rozpylania ,średnice otworków itd. w końcówkach wtrysku zwłaszcza w układzie Common Rail będzie ci bardzo ciężko znaleźć ,ponieważ producenci wtryskiwaczy takich informacji nie publikują są one generalnie mało potrzebne w codziennej eksploatacji naprawie, regeneracji, regulacji wtryskiwaczy.

Ciekawe czy serwisy Boscha posiadają taką wiedzę, generalnie to wiem jaki symbol końcówki by załatwiał sprawę jednak podejrzewam że ma inną geometrię wtrysku bo silnik z którego taki wtryskiwacz pochodzi ma inne tłoki a co za tym idzie napewno inna komorę spalania.

Cytuj:
Jedno co na ta chwile mi przychodzi to Polska firma http://www.wuzetem.waw.pl/ , która produkuje końcówki wtrysków rozpylacze. Warto w twoim przypadku skontaktować się z kimś z działu technologii na 100% coś sensownego ci podpowiedzą w sprawie tuningu tych wtryskiwaczy.Wiem ,że może ten kontakt nie będzie łatwy, ale na pewno warto podjąć taka próbę kontaktu bo goście tą wiedzę co potrzebujesz mają. Ja bym tak zrobił. Poz.


Dzięki za namiary spróbuje dopytać tam.


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 19 sie 2012, 20:43 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 wrz 2011, 09:14
Posty: 70
Obrazki: 0
Myślę, że Bosch Service nie ma takiej wiedzy ze szkoleń bo tak jak pisał Damien nie jest im to potrzebne przy regeneracji wtryskiwaczy. Ale może jest jakiś Bosch Service , który ma takie swoje doświadczenia i podzieli się nimi. Warto podzwonić po takich serwisach i popytać, dlatego ,że kto pyta nie błądzi. Myśl z WZM wydaje się być trafiona na pewno ich wiedza i doświadczenie była by tu pomocna i nie oceniona. Warto też popytać w firmach tuningowych musieli się już z takim problemem zetknąć tylko czy będą się chcieli ta wiedzą podzielić bez zobowiązań trudno powiedzieć.
A może wystarczy tylko zwiększyć poszczególne dawki we wtryskiwaczach Common Rail poza nominalne wartości mam na myśli dawkę biegu jałowego , dawkę główną , dawkę pełnego obciążenia i pomyśleć o zwiększeniu przy tym ilości powietrza wpadającego do silnika ( w jaki sposób to do przemyślenia) i może osiągniesz zamierzony efekt. Bosch Service w tym przypadku pewnie może się pobawić z twoimi wtryskiwaczami.


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 20 sie 2012, 18:45 
Offline

Rejestracja: 19 sie 2012, 08:18
Posty: 15
admin pisze:
Myślę, że Bosch Service nie ma takiej wiedzy ze szkoleń bo tak jak pisał Da...........


.................nika ( w jaki sposób to do przemyślenia) i może osiągniesz zamierzony efekt. Bosch Service w tym przypadku pewnie może się pobawić z twoimi wtryskiwaczami.


Generalnie to na obecnych wtryskiwaczach jest już wyssana ostatnia "kropla" paliwa, bardzo długie czasy otwarcia rozpylacza co w efekcie powoduje że na wysokich obrotach przy pełnym obiążeniu pompa CR potrafi zgubić cisnienie ( te także jest podniesione ). Dlatego też pytam o większy rozpylacz i w dziale o pompach pytam o podmiane na większy tłoczek.


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 22 sie 2012, 19:16 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lip 2012, 23:01
Posty: 85
Witam !!!

Jeśli chodzi o rozpylacze które posiadają więcej otworków to montaż takiego rozpylacza do wtryskiwacza , i nadanie nowego IMA kodu to jest już niewykonalne , zawór dawkujący z trzpieniem jest obliczony do konkretnego po numerze wtryskiwacza , tak samo jest z końcówką wtrysku , regulacja tzw. skok elektryczny wszystko ustawiamy na trzecim etapie naprawy BOSCHA co do jednego mikrometra to znaczy że suwmiarkę oraz mikrometr możemy cisnąć w kąt to ma wpływ na IMO kody . EPS Stół boscha 708 czy 815 nadaje kody na podstawie dawek , oraz przelewów mierzonych w określonym czasie i przy odpowiednim ciśnieniu .
Tak że kombinacje z rozpylaczami = dziura w tłoku .

pozdrawiam


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 23 sie 2012, 08:23 
Offline

Rejestracja: 19 sie 2012, 08:18
Posty: 15
Kombinacje ale zrobione z głowa to nie jest dziura w toku, jakbym szedł po bandzie to by bym załadował wtryskiwacz od innego silnika i dobra jest, a ja właśnie chce zrobić to tak zeby było wszystko zgodnie ze sztuką. Dlatego też rozpylacz musi mieć tą samą liczbę otworków i kąt wtrysku aby zachować geometrię wtrysku dopasowaną do komory spalania.


Może zadam pytanie w inny sposób, co zrobić aby dostarczyć silnikowi większą dawkę paliwa? wtryskiwacze pracują już na bardzo długich czasach otwarcia wtrysku rzędu 950mikrosekund więc raczej nie tędy droga.


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 23 sie 2012, 23:41 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lip 2012, 23:01
Posty: 85
Jeśli chodzi o wydajniejszy wtryskiwacz , to można to zrobić na tym wtryskiwaczu który masz , ustawiając (regulując ) wtryskiwacz trzecim stopniem naprawy Bosch można ustawić skok elektryczny rdzenia powiedzmy o 5-8 mikrometrów więcej a to już jest duża różnica na dawce ( nie mylić z czasem otwarcia ) tylko jest mały problem , nadanie IMO kodów , stów EPS nadaje je bardzo rygorystycznie minimalna zmiana parametrów regulowanych i stół nie nada IMO .
Niektóre Bosch serwisy mają dużą wiedzę na ten temat , i chyba nie podpiszą się pod tak zmodyfikowanym wtryskiem . To o czym piszesz żeby wszystko było ze sztuką regulacji i naprawy wtryskiwaczy to jest nie wykonalne , tak jak pisałem wcześniej każdy wtryskiwacz posiada swój numer np. 0445110021 ( laguna DCI) ten numer ma określone ściśle części składowe ( zawór z trzpieniem,uszczelnienie wewnętrzne , Rozpylacz , kula , i części regulacyjne ).
Do tego numeru wtrysku są przypisane ściśle określone wartości regulacji ustawienia wtryskiwacza , dokładność jest duża , każda zmiana wartości regulacyjnych , lub niedokładnie wykonana regulacja = złe dawki , przelewy które nie zmieszczą się w normie którą ma zapisaną stół EPS i nie nada kodów IMO .
Kolego spotyka się wtryskiwacze , które mają wymienione wszystkie części , odpowiednio po numerze do danego wtryskiwacza a nie są dobrze ustawione i stół już nie nada IMO kodów , a w twoim przypadku zamiana rozpylacza na inny....... to już 100% brak IMO kodów więc modzenie z rozpylaczami i pisanie coś o sztuce naprawy to coś nie tak . Jak jakiś gość co robi wtryski CR poczyta o czym piszesz to parsknie śmiechem .

Pozdrawiam !!!!!!!





Pozdrawiam


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 24 sie 2012, 07:47 
Offline

Rejestracja: 19 sie 2012, 08:18
Posty: 15
Dlatego też wszedłem na to forum żeby uzyskać jakieś informacje od specjalistów. Moja wiedza nt wtryskiwaczy zatrzymała się niestety na konstrukcjach czysto mechanicznych.

Napisałeś że taka modyfikacja nie jest wykonalna - mnie to wystarcza, wiem że tą drogą do nikąd nie dotrę więc będę szukał innej opcji. Mimo że tuning samochodu traktuję jako przyjemność to podchodzę do tego jednak dość poważnie i nie chcę wzbudzać u nikogo wybuchów smiechu. Po prostu: kto pyta nie błądzi.

W takim razie pozostaje teraz kwestia zmiany całych wtryskiwaczy, do mojego silnika są wtryskiwacze wydajniejsze z mocniejszej wersji, jednak problemem pozostaje nowszy sterownik silnika na EDC16C39. Tam podobno jest większe próbkowanie sygnału na regulatorze pompy, nie wiem jak to się ma do wtryskiwaczy.


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 25 sie 2012, 10:21 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lip 2012, 23:01
Posty: 85
Masz rację kto pyta nie błądzi , powiedz jakie autko chcesz podkręcić ?
Napisz jakie teraz masz wtryski w tym aucie . Spróbuje pomęczyć kolegę z Bosch Serwisu On jest kozak w te klocki może coś poradzi, doradzi .

Pozdrawiam


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil   
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna

Szybka odpowiedź
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Wiadomość:

Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Rozmiar czcionki:
Kolor czcionki
Pytanie
Wpisz w to pole dużymi literami wyraz NARZĘDZIA:
To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
   


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 Rover 75 zmiana końcówki wtrysku - jaka silą przykręcić?  ROVER common rail bosch - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  dawidd  9
 Dobór rozpylacza prośba  COMMON RAIL INFORMACJE OGÓLNE - Regeneracja  smailer123  2
 Materiał na iglicę rozpylacza  WTRYSKIWACZE COMMON RAIL BOSCH INFORMACJE OGÓLNE  Anonymous  0
 Zmiana pompy wysokiego ciśnienia?  PEUGEOT common rail denso - Wtryskiwacze regeneracja | Wtryski naprawa  Anonymous  1
 Zmiana numeru zaworka wtryskiwaczy delphi  WTRYSKIWACZE COMMON RAIL DELPHI INFORMACJE OGÓLNE  Anonymous  1
Szukaj:
Przejdź do:  

Nowości NowościMapa Strony Mapa StronyIndex Mapy strony Index Mapy stronyRSS RSSLista kanałów Lista kanałównaprawa turbosprezarekregeneracja wtryskiwaczy stat4u


Powered by phpBB © 2007 phpBB3 Group