Dzisiaj jest 27 kwie 2024, 21:39



regeneracja wtryskiwaczy


Strefa czasowa UTC+2godz. [letni]





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
PostZamieszczono: 06 lut 2012, 02:59 
Lód w układzie paliwowym potrafi unieruchomić każde, nawet najnowsze auto. Gdy paliwo zamarznie, możemy zrobić niewiele, dlatego działać trzeba już przed pierwszymi mrozami. Podstawowa zasada to tankowanie do pełna i używanie depresatorów.
Obrazek

Największy problem z marznącym paliwem mają właściciele diesli. Tzw. letni olej napędowy zaczyna gęstnieć i wytrąca się z niego parafina już przy temperaturach rzędu -7/-10°C. Parafina może zatkać przewody paliwowe, unieruchamiając auto na tyle skutecznie, że dopiero kosztowna wizyta w warsztacie pozwoli je „ożywić”.

Co zrobić, żeby diesel nie zamarzł? Po pierwsze na początku zimy pytajmy na stacji, czy mają już diesla zimowego, czy jeszcze letniego. Stacje dużych koncernów zazwyczaj zaczynają sprzedawać paliwo o obniżonej temperaturze tężenia już w listopadzie. Dobrym rozwiązaniem jest też dolanie do zbiornika specjalnego depresatora – płynu, który spowalnia zjawisko wytrącania się parafiny.

Co zrobić, gdy jednak diesel zamarznie? Wtedy właściwie można mieć tylko nadzieję, że „korek z parafiny” nie wydostał się z filtra oleju napędowego. Jeśli będziemy mieli szczęście, wymiana filtra na nowy powinna umożliwić odpalenie silnika. Jeśli jednak parafina zablokuje układ wtryskowy, pozostaje już tylko wizyta u mechanika i czasochłonne czyszczenie całego układu. Do rozpuszczenia zatoru parafinowego nie wystarczy wstawienie samochodu na noc do ciepłego garażu...zrodło mowimyjak pl
Od kilku dni właścicielom Diesli zamarza paliwo i to paliwo markowej jakości. Winę za to ponoszą stacje benzynowe, które sprzedają paliwo nie przystosowane do takich mrozów. Temperatura spadła do -25 stopni, natomiast ropa sprzedawana na stacjach zamarza w temperaturze -20 stopni. Niestety na stacjach zalegają jeszcze partie paliwa nieprzystosowanego do bardzo niskich temperatur.

Aby zapobiec takiej sytuacji, po każdym tankowaniu należy profilaktycznie dolewać do baku specjalne uszlachetniacze. Wytrącają one z paliwa wodę i parafinę, które są przyczyną kłopotów. Taki środek można nabyć na stacjach benzynowych, w sklepach motoryzacyjnych i w supermarketach.

Jeżeli paliwo sprzedawane jako zimowe nie spełnia wymogów, można je zareklamować! Kierowca, który złoży reklamację ma prawo zażądać zwrotu pieniędzy lub wymiany paliwa na nowe.


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 Renault Premium silnik common rail  RENAULT common rail - Regeneracja wtryskiwacza | Naprawa wtrysku  Anonymous  1
 Silnik Fiat 2,4 JTD Common Rail wady, zalety, usterki  FIAT common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  1
 Honda Accord 2.2 diesel  HONDA common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Adam Michalski  2
 Serwis ukladow common  HONDA common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  4
 Dwa silniki diesla common rail 2.5 i 3.0 ISUZU  ISUZU common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  1
Szukaj:
Przejdź do:  

Nowości NowościMapa Strony Mapa StronyIndex Mapy strony Index Mapy stronyRSS RSSLista kanałów Lista kanałównaprawa turbosprezarekregeneracja wtryskiwaczy stat4u


Dokumenty i regulaminy | Polityka prywatności | Polityka cookies
Powered by phpBB © 2007 phpBB3 Group