Dzisiaj jest 27 kwie 2024, 15:55



regeneracja wtryskiwaczy


Strefa czasowa UTC+2godz. [letni]





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Diesel w modzie
PostZamieszczono: 29 lut 2012, 01:26 
Gwałtowny wzrost popytu na silniki wysokoprężne powoduje, że wzrasta zainteresowanie wysokociśnieniowymi układami wtryskowymi, które w większości są dostarczane przez firmę Bosch. Rozwój takich układów to obecnie jedna z najważniejszych dziedzin inwestycyjnych Boscha. W ciągu ostatnich trzech lat aż czterokrotnie wzrosła liczba projektów rozwojowych w tej dziedzinie. W roku 1893 Rudolf Diesel opublikował swoją pracę o "Teorii i konstrukcji racjonalnego silnika cieplnego". Silnik ten wykorzystywany był początkowo jedynie jako stacjonarne źródło siły i napęd statków, ponieważ stosowane wówczas wdmuchiwanie paliwa przez sprężone powietrze umożliwiało tylko niskie obroty. Dopiero pompa wtryskowa do silnika Diesla, którą Bosch opracował i udostępnił do seryjnej produkcji w roku 1927, stała się elementem decydującym o skonstruowaniu silnika wysokoobrotowego. Odtąd ten szczególnie niezawodny i długowieczny silnik spalinowy o najlepszej sprawności termicznej i najniższym zużyciu energii zyskał uznanie w samochodach. Obecnie silniki wysokoprężne przeżywają boom w Europie Zachodniej. Udział samochodów osobowych z silnikiem Diesla wzrósł w ubiegłym roku z 22 do 25%, co odpowiada w przybliżeniu 450 000 pojazdów. W samych Niemczech sprzedaż samochodów osobowych z silnikami wysokoprężnymi zwiększyła się w roku 1998 o blisko 25%, podczas gdy liczba samochodów nowo zarejestrowanych wzrosła zaledwie o około 6%. Przyczyną takiego trendu jest przede wszystkim wprowadzenie na rynek nowych silników Diesla z bezpośrednim wtryskiem paliwa, które są nie tylko bardziej ekonomiczne, ale również mają większą moc, a przy tym pracują ciszej i emitują mniej spalin.Wzrost produkcji silników wysokoprężnych warunkuje rozwój elektronicznie sterowanych układów wysokociśnieniowych, które są dostarczane przede wszystkim przez firmę Bosch.
Obrazek
Z wyjątkowym zainteresowaniem i dużym popytem spotkał się nowy, wyposażony w pamięć układ wtryskowy Common Rail System - CRS. W 1997 roku wszedł on do seryjnej produkcji w modelach mercedes klasy C oraz alfa romeo 156. Nowa epoka silników wysokoprężnych z układem wtryskowym Common Rail firmy Bosch została również zapoczątkowana w koncernach BMW oraz francuskim PSA (Peugeot-Citroen). Najważniejszymi zaletami układu Common Rail są: wysoka elastyczność oraz możliwość dowolnej regulacji ciśnienia wtrysku w charakterystyce silnika. Dzięki nim u różnych producentów samochodów w szybkim tempie powstają kolejne warianty silników CRS. Za najlepszy obecnie napęd wysokoprężny w samochodzie osobowym uważany jest sześciocylindrowy, 5- i 7-rzędowy silnik o pojemności trzech litrów produkowany przez BMW.Jak działa Common RailWraz z układem Common Rail powstaje nowa generacja silników wysokoprężnych do samochodów osobowych: po raz pierwszy całkowicie oddzielone zostały tu funkcje wytwarzania ciśnienia i wtrysku. W odróżnieniu od tradycyjnych systemów z pompami rzędowymi lub rozdzielaczowymi, w Common Rail wysokie ciśnienie wytwarzane jest przez pompę wysokiego ciśnienia natomiast dawki paliwa regulowane są przez wtryskiwacze elektromagnetyczne. Wartość ciśnienia w układzie wtryskowym jest niezależna od prędkości obrotowej silnika oraz dawek wtryskiwanego paliwa i może być swobodnie kształtowana w określonych granicach. Jednocześnie elektromagnetyczne wtryskiwacze umożliwiają wtrysk precyzyjnie wyliczonych przez sterownik dawek paliwa w ściśle określonych położeniach wału korbowego. Dzięki takim właściwościom układu wtryskowego można obniżyć toksyczność spalin, wyciszyć pracę silnika oraz zmniejszyć zużycie paliwa. System Common Rail może bez znacznych modyfikacji silnika zastąpić konwencjonalne urządzenia wtryskowe.Niezależne wytwarzania ciśnienia od wtrysku oleju napędowego jest w systemie Common Rail możliwe dzięki zastosowaniu wtryskiwaczy elektromagnetycznych, kolektora wysokiego ciśnienia będącego zarazem akumulatorem, regulatora oraz czujnika ciśnienia paliwa. Proces wtrysku rozpoczyna impuls prądowy ze sterownika do uzwojenia wtryskiwacza elektromagnetycznego. Dawka wtrysku zależy przy tym zarówno od czasu otwarcia wtryskiwacza elektromagnetycznego, jak również od ciśnienia wytwarzanego przez pompę wysokiego ciśnienia. Pracuje ona przy stosunkowo niskim poborze mocy, co powoduje w niewielkim stopniu obciążenie układu napędu pompy. Urządzenie sterujące, czujniki i większość funkcji systemowych odpowiadają w systemie Common Rail funkcjom innych sterowanych elektrycznie systemów np. pompowtryskiwacz (PDE) i pompa-przewód-wtryskiwacz (PLD). Zastosowanie systemu Common Rail w silniku Diesla nie powoduje zasadniczej zmiany jego budowy. Miejsce pompy wtryskowej zajmuje pompa wysokiego ciśnienia a wtryskiwacze elektromagnetyczne wbudowane zostają do głowicy silnika w miejsce dotychczasowych wtryskiwaczy. Unit-Injector-System - UISW układzie wtryskowym Unit-Injector-System - UIS, pojedyncze, rozmieszczone bezpośrednio nad cylindrami pompowtryskiwacze, odpowiedzialne za wytwarzanie ciśnienia oraz funkcję wtrysku, zdolne są wytworzyć ciśnienie wtrysku do 2050 bar. Po wprowadzeniu w roku 1998 systemu UIS wraz z nową generacją silników wysokoprężnych z wtryskiem bezpośrednim w samochodach firmy Volkswagen, jest on obecnie z dużym powodzeniem stosowany również w trzycylindrowym silniku wysokoprężnym modelu VW Lupo TDI, gwarantując mu niskie zużycie paliwa oraz niski poziom emisji spalin.Rozdzielaczowe pompy wtryskoweRównież rozdzielaczowe pompy wtryskowe do silników wysokoprężnych produkowane przez firmę Bosch osiągnęły stopień rozwoju, który jeszcze przed kilkoma laty uważany był za nierealny. Pod koniec 1998 roku rozpoczęto seryjną produkcję nowej pompy VP 30, zaprezentowanej w fordzie focus. Bazuje ona na sprawdzonej i wydajnej pompie konstrukcji osiowej VP 37, stosowanej nie tylko w pojazdach koncernu VW, ale z czasem także samochodach m.in. takich firm jak Renault, DaimlerChrysler, Iveco. Pompa VP 30 w połączeniu z szybko zamykającymi się zaworami elektromagnetycznymi gwarantuje wysokie wartości ciśnienia, a na dalszym etapie rozwoju również możliwość wyprzedzenia momentu wtrysku.Przełomem w rozwoju pomp rozdzielaczowych stała się wielotłokowa pompa promieniowa VP 44, zastosowana już w roku 1996 w różnych modelach opla i audi. Dwa lata później BMW w modelu 320d zaprezentował wysokiej mocy silnik wysokoprężny z wtryskiem bezpośrednim, wyposażony w najnowszej generacji pompę VP 44, która umożliwia wytworzenie ciśnienia do 1800 bar. W 1998 roku aż czterokrotnie wzrosło zapotrzebowanie na nowe pompy, zaś kolejni producenci samochodów z pewnością przyczynią się do rozpowszechnienia pompy VP 44 na rynkach światowych. Jeszcze w tym roku japoński Zexel Corp., w którym Bosch ma 30 procent udziałów, rozpocznie produkcję pompy promieniowej na potrzeby japońskiego rynku.Sterowana elektronicznie wysokociśnieniowa pompa VP 44 wytwarza ciśnienie ponad 1500 bar we wtryskiwaczach. Związana z tym duża energia rozpylania we wtryskiwaczach, jak również zmienna ilość tłoczonego paliwa i wyprzedzenie wtrysku gwarantują niską zawartość toksycznych związków w spalinach, a także łagodny i cichy przebieg procesu spalania. Szybkie przestawienie momentu wtrysku i precyzyjne dozowanie ilości tłoczonego paliwa przez szybko zamykające się zawory elektromagnetyczne tworzą podstawę wysokiej wydajności i niskiego zużycia paliwa nowoczesnych silników wysokoprężnych do samochodów osobowych.Rosnący popyt przyniósł firmie Bosch wymierne skutki. W ciągu ostatnich trzech lat aż czterokrotnie wzrosła liczba projektów rozwojowych w dziedzinie układów wtryskowych, a w samym tylko roku 1998 wzrosła liczba pracowników działu branżowego "Układy wtryskowe do silników wysokoprężnych" o 4 000, do ponad 20 000. Jeszcze w tym roku na rynek trafią pierwsze układy wtrysku bezpośredniego do silników ośmiocylindrowych. Dzięki temu silnik z zapłonem samoczynnym ostatecznie utoruje sobie drogę do samochodów wyższej klasy.zrodlo mega rss news


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 05 lut 2013, 12:04 
Offline

Rejestracja: 05 lut 2013, 01:32
Posty: 3
nie jestem pewien, czy diesel jest nadal taki opłacalny jak kiedyś


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 12 lut 2013, 14:36 
Offline

Rejestracja: 12 lut 2013, 14:32
Posty: 1
Czy ja wiem czy w modzie? Był w modzie jak był tańszy niż benzyna :) Teraz auta w dieselu kupują tylko na trasy


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 05 kwie 2013, 11:10 
Offline

Rejestracja: 05 kwie 2013, 11:01
Posty: 1
Zgadzam się z przedmówcą. Ludzie teraz mocno zaglądają do kieszeni, a ropa jest teraz coraz droższa, choć znam ludzi którzy diesla nie zamienili by na nic innego kwestia upodobań.


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil   
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 Honda Accord 2.2 diesel  HONDA common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Adam Michalski  2
 EPS-EVO 1 IN DIESEL  COMMON RAIL INFORMACJE OGÓLNE - Regeneracja  tkoziol  0
 Diesel on-road/off-road/lifestyle - Common Rail samochody  RÓŻNE TEMATY POWIĄZANE Z COMMON RAIL  Anonymous  0
 Mazda 6 2.0 diesel problem z wtryskiwaczami  MAZDA common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  2
 Zapp diesel tech czy warto  RÓŻNE TEMATY POWIĄZANE Z COMMON RAIL  lokiju1233  10
Szukaj:
Przejdź do:  

Nowości NowościMapa Strony Mapa StronyIndex Mapy strony Index Mapy stronyRSS RSSLista kanałów Lista kanałównaprawa turbosprezarekregeneracja wtryskiwaczy stat4u


Dokumenty i regulaminy | Polityka prywatności | Polityka cookies
Powered by phpBB © 2007 phpBB3 Group