Elektronicznie sterowany system szybkiego rozruchu silników wysokoprężnych
System szybkiego rozruchu silników wysokoprężnych ISS drugiej generacji z nowym urządzeniem sterującym i dodatkowym kołnierzem grzejnym zapewnia dalsze zmniejszenie zużycia i emisji.
System szybkiego rozruchu silników wysokoprężnych ISS drugiej generacji z nowym urządzeniem sterującym i dodatkowym kołnierzem grzejnym zapewnia dalsze zmniejszenie zużycia i emisji.
Dzięki systemowi firmy BERU Instant Start System, w skrócie ISS, silnik wysokoprężny uruchamia się tak szybko i pewnie jak silnik benzynowy, nawet w ekstremalnie niskich temperaturach zewnętrznych. Dzięki świecom żarowym ze zoptymalizowaną mocą i elektronicznemu sterownikowi, regulującemu czas żarzenia i napięcie każdej świecy żarowej. ISS przyczynia się do uzyskania stałego, bezpiecznego procesu spalania. Można poza tym w maksymalnym stopniu zapobiegać problemom z nagrzewaniem, nierówną pracą silnika, stukaniem silnika wysokoprężnego i nadmiernymi wibracjami.
Świeca żarowa systemu ISS zoptymalizowana dla wtrysku bezpośredniego (po prawej) realizuje przyjętą moc jeszcze efektywniej w końcówce pręta grzejnego i potrzebuje przy tym tylko około połowy tej energii, co standardowa świeca żarowa (po lewej).
Świeca żarowa systemu ISS zoptymalizowana dla wtrysku bezpośredniego (po prawej) realizuje przyjętą moc jeszcze efektywniej w końcówce pręta grzejnego i potrzebuje przy tym tylko około połowy tej energii, co standardowa świeca żarowa (po lewej).
Cechy techniczne
Ekstremalnie krótki czas nagrzewania (w ciągu 2 sekund do 1.100 °C!)
Pewny start nawet w temperaturach -25 °C
Elektronicznie kontrolowane podgrzewanie wstępne rozruchowe dogrzewanie
Natychmiastowy stabilny bieg jałowy i czyste przyjęcie obciążenia
Zminimalizowana emisja szkodliwych substancji i zużycia paliwa w fazie nagrzewania
Przeznaczone przede wszystkim dla silników wysokoprężnych z wtryskiem bezpośrednim
Z możliwością diagnozy On-Board
Spełnia najnowsze wymagania surowej normy EURO dot. substancji szkodliwych.
Przy ISS 2 generacji: podgrzewanie powietrza zasysanego przez dodatkowy kołnierz grzejny – dzięki temu dalsze zmniejszenie zużycia i emisji oraz optymalizacja pracy silnika i charakterystyki startu
zrodlo beru