Dzisiaj jest 27 kwie 2024, 03:54



regeneracja wtryskiwaczy


Strefa czasowa UTC+2godz. [letni]





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
PostZamieszczono: 04 sie 2013, 23:51 
Samochody z układem Common Rail.
Układy Common Rail firmy Bosch pojawiły się w seryjnych samochodach już w 1997 roku. Pierwszymi samochodami, które wyposażone zostały w nową technikę wtrysku paliwa do silników wysokoprężnych, były Mercedes klasy C oraz Alfa Romeo 156. W ślad za tymi producentami samochodów poszły inne firmy takie jak np. PSA i BMW.
Obecnie układ Common Rail stosowany jest w tak popularnych pojazdach jak Volkswagen Polo, co zwiększa prawdopodobieństwo konfrontacji warsztatu samochodowego z tym nowoczesnym układem wtryskowym.
Dotychczasowe układy Common Rail firmy Bosch pracują przy ciśnieniach roboczych od 230 do 1350 bar, natomiast system Common Rail drugiej generacji działa w zakresie ciśnień roboczych od 200 do 1600 bar. Firma Bosch wprowadziła do oferty wtryskiwacze piezohydrauliczne, które porównując do wtryskiwaczy elektromagnetycznych charakteryzują się większą prędkością przełączania.
Wysokie ciśnienie robocze panujące w zasobniku ciśnienia paliwa wraz z przewodami łączącymi wtryskiwacze oraz pompę wysokociśnieniową stanowi potencjalnie duże zagrożenie dla osób znajdujących się w pobliżu tych elementów, dlatego pracownicy warsztatów samochodowych powinni podchodzić do samochodów wyposażonych w układ Common Rail z zachowaniem dużej ostrożności.
Z myślą o warsztatach samochodowych przygotowaliśmy kilka praktycznych informacji dotyczących zachowania bezpieczeństwa przy obsłudze samochodów z układami Common Rail. Są to podstawowe zalecenia zachowania bezpieczeństwa dotyczące w niektórych punktach nie tylko pojazdów z układ Common Rail.
Oczywiście jeżeli ktoś zamierza naprawiać tak skomplikowane systemy jak Common Rail, powinien przede wszystkim uzbroić się w profesjonalny sprzęt diagnostyczny, dokumentację naprawczą, specjalistyczne narzędzia oraz stosować się do wszystkich wymienionych niżej zaleceń.

O czym należy pamiętać podczas naprawy:
- nie wolno prowadzić żadnych prac w komorze silnikowej przy pracującym silniku oraz tuż po jego wyłączeniu przez 30 sekund, ponieważ w przypadku nieszczelności w układzie wysokociśnieniowym struga paliwa może spowodować okaleczenie ciała.
- Przy pracującym silniku osoby z rozrusznikami serca nie powinny przebywać w odległości mniejszej niż 30 cm od sterownika układu Common Rail lub wiązki elektrycznej, gdyż duże prądy o wysokiej częstotliwości służące do wysterowania wtryskiwaczy powodują powstanie silnego pola elektromagnetycznego.
- przy wymianie elementów układu wtryskowego takich jak filtr paliwa, pompa wstępna, pompa wysokociśnieniowa, zasobnik, wtryskiwacze, zachować szczególną czystość, gdyż nawet drobne zanieczyszczenia mogą spowodować uszkodzenie systemu.
- w przypadku usunięcia usterki w postaci nieszczelności, przeprowadzić test szczelności uruchamiając na 10 sekund silnik przy zamkniętej pokrywie silnika – następnie sprawdzić miejsce usuniętego wycieku.
- nie uruchamiać silnika z poluzowanymi klemami na akumulatorze.
- nie uruchamiać silnika awaryjnie z ładowarki, wykorzystywać do tego celu drugi akumulator.
- w przypadku ładowania akumulatora, musi być on odłączony od instalacji elektrycznej samochodu.
- nigdy nie odłączać akumulatora podczas pracującego silnika.
- nie odłączać wtyczki od sterownika przy włączonym zapłonie
- wymontować sterownik z pojazdu w przypadku gdy temperatura jego otoczenia w wyniku prac blacharsko-lakierniczych wynosić będzie powyżej 90°C.
- wymontować sterownik w przypadku spawania elektrycznego.


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 Renault Premium silnik common rail  RENAULT common rail - Regeneracja wtryskiwacza | Naprawa wtrysku  Anonymous  1
 Silnik Fiat 2,4 JTD Common Rail wady, zalety, usterki  FIAT common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  1
 Serwis ukladow common  HONDA common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  4
 Dwa silniki diesla common rail 2.5 i 3.0 ISUZU  ISUZU common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  1
Szukaj:
Przejdź do:  

Nowości NowościMapa Strony Mapa StronyIndex Mapy strony Index Mapy stronyRSS RSSLista kanałów Lista kanałównaprawa turbosprezarekregeneracja wtryskiwaczy stat4u


Dokumenty i regulaminy | Polityka prywatności | Polityka cookies
cron Powered by phpBB © 2007 phpBB3 Group