Dzisiaj jest 28 kwie 2024, 12:08



regeneracja wtryskiwaczy


Strefa czasowa UTC+2godz. [letni]





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
PostZamieszczono: 15 gru 2012, 22:00 
Na którego Peugeota czy inną markę samochodu z dieslem lepiej się zdecydować – jeszcze ze zwykłym wtryskiem, czy już z common railem HDI ? Jakie plusy i minusy tych rozwiązań są według was ?


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 15 gru 2012, 22:08 
Na pewno lepszy jest common rail. Wprowadzony już dość dawno w latach 90, zapewnia nie tylko znacznie wyższą kulturę pracy silnika diesla, ale po latach dominacji na rynku jest dość prosty w naprawie. Naprawa regeneracja wtryskiwacza common rail firmy Bosch czy Delphi kosztuje mniej więcej ok. 400 zł. Nie jest to znacząco więcej niż w przypadku starszych wtryskiwaczy dwusprężynowych, stosowanych w silnikach diesla sprzed powstaniem układu wtryskowego common rail. Obecnie na rynku w sprzedaży jest coraz mniej części do wtrysków starszego typu i dlatego częściej decydujemy się na nowocześniejsze rozwiązania jakim jest system Common Rail.


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 15 gru 2012, 22:50 
Chęć zmniejszenia spalania i emisji spalin spowodowała konieczność wprowadzenia nowych rozwiązań konstrukcyjnych. Aby ograniczyć zużycie paliwa i zmniejszyć ilość sadzy w spalinach należy dokładniej rozpylić paliwo. Można to zrobić poprzez zwiększenie ciśnienia wtrysku. Tlenki azotu powstają w wysokiej temperaturze, więc aby zmniejszyć ich wydzielanie należy obniżyć temperaturę spalania. Uzyskanie tego efektu jest możliwe przy dokładnym sterowaniu czasem i momentem wtrysku. Zwykłe mechaniczne pompy paliwa nie mają takich możliwości. Pozwalają uzyskać ciśnienie 550-600 barów i tylko jeden wtrysk paliwa na każdy suw pracy. Takich ograniczeń nie mają silniki wyposażone w układ common rail. Dzięki niemu możliwe stało się uzyskanie ciśnienia ok. 1800-2000 barów. Można także dowolnie sterować czasem wtrysku, a nawet podzielić dawkę paliwa na kilka porcji. Jak więc działa układ common rail?
Tradycyjną pompę wtryskową zastąpiono przez pompę wysokiego ciśnienia. Tłoczy ona olej napędowy do szyny zasilającej (nazywanej również akumulatorem lub listwą) podłączonej do wtryskiwaczy sterowanych elektronicznie. Pompa wysokiego ciśnienia to najczęściej wielotloczkowa pompa promieniowa napędzana od wału korbowego silnika. W pierwszych układach pompa podawała stałą dawkę paliwa. Jego nadmiar płynął przez zawór ograniczający ciśnienie do zbiornika paliwa. Wadą takiego rozwiązania są niepotrzebne straty energii i wzrost temperatury paliwa. W nowszych układach ilość tłoczonego oleju napędowego jest regulowana przez elektroniczny kontroler silnika.
W silnikach z układem common rail tradycyjne wtryskiwacze zastąpiono sterowanymi elektrycznie. W starszych układach były to wtryskiwacze elektromagnetyczne, jednak nie zapewniały one wystarczającej szybkości. Obecnie stosuje się wtryskiwacze piezoelektryczne, które pozwalają na podział wtrysku na kilaka porcji. Dzięki temu silnik pracuje ciszej a spalanie jest łagodniejsze. Możliwe stało się też sterowanie mocą silnika i zmiana jego charakterystyki. Decyduje o tym komputer sterujący. Ustala on parametru wtrysku na podstawie obciążenia silnika, temperatury, prędkości obrotowej, ciśnienia doładowania i innych danych.
Oprócz licznych zalet układ common rail ma także wady. Należy do nich zaliczyć dużą wrażliwość na zanieczyszczenia i wysoki koszt produkcji. Drogie są również części zamienne.


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 Renault Premium silnik common rail  RENAULT common rail - Regeneracja wtryskiwacza | Naprawa wtrysku  Anonymous  1
 Fiat punto II Jtd - pompa paliwowa nie dzaiała  FIAT common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  2
 Silnik Fiat 2,4 JTD Common Rail wady, zalety, usterki  FIAT common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  1
 Serwis ukladow common  HONDA common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  4
 Dwa silniki diesla common rail 2.5 i 3.0 ISUZU  ISUZU common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  1
Szukaj:
Przejdź do:  

Nowości NowościMapa Strony Mapa StronyIndex Mapy strony Index Mapy stronyRSS RSSLista kanałów Lista kanałównaprawa turbosprezarekregeneracja wtryskiwaczy stat4u


Dokumenty i regulaminy | Polityka prywatności | Polityka cookies
cron Powered by phpBB © 2007 phpBB3 Group