Dzisiaj jest 29 kwie 2024, 02:41



regeneracja wtryskiwaczy


Strefa czasowa UTC+2godz. [letni]





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
PostZamieszczono: 09 lut 2012, 02:02 
Jeszcze kilka lat temu koszty jazdy autem z silnikiem diesla były znacznie niższe, od pojazdu wyposażonego w jednostkę benzynową. Dziś jest to już nieaktualne.

Obrazek
Silniki 1,3 litra z systemem wtrysku common rail są produkowane w Tychach i montowane m.in. w autach ze znakiem Opla i Fiata

W latach 80-tych dominowały silniki benzynowe. Były one znacznie cichsze od klekoczących diesli, mniej truły, dlatego aut osobowych z silnikami diesla było niewiele. Zmieniło się to w latach 90-tych, a szczególnie na początku roku 2000. System common rail sprawił, że silniki diesla stały się znacznie cichsze, bardziej ekonomiczne, a więc zaczęły wypierać ,,benzynowce''. Tym bardziej, że ceny oleju napędowego była niższe od benzyny.

Sam w 2000 roku kupiłem diesla i pamietam, że wtedy litr oleju napędowego był tańszy o 1 zł, od litra benzyny. To jest już nieaktualne, a ponadto w autach zaczęto montować nowoczesne i ekonomiczne jednostki benzynowe. Dlatego dziś odpowiedź na pytanie, czy kupić auto z silnikiem benzynowym czy diesla jest niezwykle trudna.

Plusy i minusy obu rodzajów napędu

KOSZTY

Na samochód z silnikiem diesla wydamy więcej w momencie zakupu. W zależności od segmentu będzie to od sześciu do nawet powyżej 10 tys. zł. Ale załóżmy, że będzie to osiem tys. zł. Przy dzisiejszych cenach benzyny i oleju napędowego w granicach 3,5 zł i średnim zużyciu benzyny na poziomie 7 litrów, osobie, która zdecydowała się na ,,benzyniaka'', pozostaną w kieszeni pieniadze na zakup prawie 2300 litrów benzyny. Przejedzie na niej prawie 30 tys. km. A przypomnijmy, że silnik jego auto będzie miał podobną moc jak w przypadku jednostki spalającej olej napędowy. Dodajmy też, że ,,benzyniaki'' mają nieco mniejsze koszty serwisowania.

Atutem diesla jest jednak niższe (o nawet 2 litry na 100 km) spalanie. Jednak, by wyższa suma jaką wydalismy na zakup auta nam się zwróciła, musimy przejachać około 100 tys. km.

Stąd bardzo prosty wniosek. Dla osób, które przejeżdżają rocznie 10-20 tys. km a takich jest większość, zakup diesla jest zupełnie nieopłacalny. Tym bardziej, że jak przepowiadają specjaliści, w najbliższym czasie należy się liczyć ze wzrostem cen oleju napędowego a spadkiem benzyny. Stąd zakup ,,benzyniaka'', będzie jeszcze bardziej opłacalny.

KOMFORT

Przy obu rodzajach silnika bardzo zbliżony. Do zalet jednostek wysokoprężnych trzeba zaliczyć dużą elastyczność, oferują one bowiem wysoki moment obrotowy, już przy niskich obrotach. A to przekłada się na lepsze przyspieszenie. Starsze diesle mają wprawdzie wiele wad: są hałaśliwe, niewielką moc, ale nowe tych wad się pozbyły. System common rail sprawił, że są to jednostki ciche, a w autach wyższego segmentu, dobrze wytłumionych, praktycznie niesłyszalne. Do tego mają wystarczającą moc, by zaoferować kierowcy pełną emocji jazdę.

PRZYDATNOŚĆ

Diesle są bardzo wrażliwe na paliwo złej jakości. A koszty naprawy przy uszkodzeniu pompy czy wtryskiwaczy są wysokie, sięgaja nawet kilku tys. zł. Może dlatego samochody z jednostkami wysokoprężnymi są nadal najchętniej wybierane przez firmy, które tworzą floty pojazdów.


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 Renault Premium silnik common rail  RENAULT common rail - Regeneracja wtryskiwacza | Naprawa wtrysku  Anonymous  1
 Jaguar, Ford silnik 2,0 TDCI  JAGUAR common rail delphi - Regeneracja wtrysków | Naprawa wtryskiwaczy  Anonymous  3
 Silnik Fiat 2,4 JTD Common Rail wady, zalety, usterki  FIAT common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  1
 Honda Accord 2.2 diesel  HONDA common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Adam Michalski  2
 Najnowszy silnik Hondy Accord 2.2 i-DTEC w praktyce  HONDA common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  2
Szukaj:
Przejdź do:  

Nowości NowościMapa Strony Mapa StronyIndex Mapy strony Index Mapy stronyRSS RSSLista kanałów Lista kanałównaprawa turbosprezarekregeneracja wtryskiwaczy stat4u


Dokumenty i regulaminy | Polityka prywatności | Polityka cookies
Powered by phpBB © 2007 phpBB3 Group