Niestety, wskazany tutaj problem czystości paliwa do silników Common Rail, jest nie całkiem prawdziwy. Zanieczyszczenia piaskiem, czy jakimiś innymi cząsteczkami stałymi, wynosi zaledwie ok. 1% w odniesieniu do oleju napędowego. 99% to fabrycznie "wysuszone paliwo", czyli pozbawione siarki. Takie bowiem badziewie zapodało nam lobby ochrony środowiska od roku mniej więcej 2007. Odsiarczony olej napędowy traci drastycznie właściwości smarne, gdzie potrzebne jest przede wszystkim dla pompy wysokiego ciśnienia (WC). Jak słusznie zauważono - pompa WC spręża paliwo do ciśnienia
200-2000 bar. Aby wytworzyć takie ciśnienie, tłoczki i cylinderki muszą być skonstruowane z błędem tolerancji rzędu mikronów. Nie może być przecieków pomiędzy ściankami tłoczków i cylinderków ("pary precyzyjne"). Jeżeli pary precyzyjne są tak ściśle dopasowane, to muszą być absolutnie precyzyjnie smarowane. Jeśli pozbawione siarki paliwo nie spełnia norm smarnych, to co się dzieje? Wszystko zachowuje się tak, jakbyśmy wlali benzynę zamiast ON. Czyli następuje zacieranie się pompy WC. W początkowej fazie wzajemne tarcie tłoczków i cylinderków przypomina pocieranie papieru ściernego o papier ścierny. Nie trzeba wielkiej wyobraźni, aby przewidzieć finał takiej anomalii. Pompa WC zaczyna emitować "złote wióry". Powstają one wskutek "zdzierania" warstewek metalu z powierzchni tłoczków i cylinderków, pozbawionych smarowania. Następnie wióry przedostają się do obiegu paliwa. Trafiają również do zbiornika poprzez system przelewowy. Przelew paliwa jest podstawowym sposobem sterowania wtryskiem
Common Rail (sterowanie przelewami). Jeżeli wióry zostaną zassane z powrotem do układu wtryskowego, przyczyniają się do zakłóceń wtrysku paliwa. Silnik zaczyna się "telepać" np. na postoju na światłach. W skrajnym wypadku powodują zatrzymanie silnika, ponieważ zablokowany jest przepływ paliwa do wtryskiwaczy. Ponadto zapchane są zawory regulacyjne. Zawory te odpowiadają za bilans zużycia paliwa. Jeżeli bilans jest zakłócony, to zakłócony jest również wtrysk.
Jedynym ratunkiem na dzień dzisiejszy, jaki możemy przedsięwziąć wobec "urzędowego chrzczenia" paliwa, jest dolewanie do każdego tankowanego ON ok. 300 ml oleju typu 2T. Jest on znany z silników 2-suwowych. Znacznie więcej informacji można uzyskać na ten temat na stronie
Peugeot m. in.
tutaj. Jestem aktywnym forumowiczem na tej stronie i naprawdę wiem, co mówię.
Pzdr lusnia49, Goleniów
Niestety, wskazany tutaj problem czystości paliwa do silników Common Rail, jest nie całkiem prawdziwy. Zanieczyszczenia piaskiem, czy jakimiś innymi cząsteczkami stałymi, wynosi zaledwie ok. 1% w odniesieniu do oleju napędowego. 99% to fabrycznie "wysuszone paliwo", czyli pozbawione siarki. Takie bowiem badziewie zapodało nam lobby ochrony środowiska od roku mniej więcej 2007. Odsiarczony olej napędowy traci drastycznie właściwości smarne, gdzie potrzebne jest przede wszystkim dla pompy wysokiego ciśnienia (WC). Jak słusznie zauważono - pompa WC spręża paliwo do ciśnienia [b]200-2000 bar[/b]. Aby wytworzyć takie ciśnienie, tłoczki i cylinderki muszą być skonstruowane z błędem tolerancji rzędu mikronów. Nie może być przecieków pomiędzy ściankami tłoczków i cylinderków ("pary precyzyjne"). Jeżeli pary precyzyjne są tak ściśle dopasowane, to muszą być absolutnie precyzyjnie smarowane. Jeśli pozbawione siarki paliwo nie spełnia norm smarnych, to co się dzieje? Wszystko zachowuje się tak, jakbyśmy wlali benzynę zamiast ON. Czyli następuje zacieranie się pompy WC. W początkowej fazie wzajemne tarcie tłoczków i cylinderków przypomina pocieranie papieru ściernego o papier ścierny. Nie trzeba wielkiej wyobraźni, aby przewidzieć finał takiej anomalii. Pompa WC zaczyna emitować "złote wióry". Powstają one wskutek "zdzierania" warstewek metalu z powierzchni tłoczków i cylinderków, pozbawionych smarowania. Następnie wióry przedostają się do obiegu paliwa. Trafiają również do zbiornika poprzez system przelewowy. Przelew paliwa jest podstawowym sposobem sterowania wtryskiem [i]Common Rail[/i] (sterowanie przelewami). Jeżeli wióry zostaną zassane z powrotem do układu wtryskowego, przyczyniają się do zakłóceń wtrysku paliwa. Silnik zaczyna się "telepać" np. na postoju na światłach. W skrajnym wypadku powodują zatrzymanie silnika, ponieważ zablokowany jest przepływ paliwa do wtryskiwaczy. Ponadto zapchane są zawory regulacyjne. Zawory te odpowiadają za bilans zużycia paliwa. Jeżeli bilans jest zakłócony, to zakłócony jest również wtrysk.
Jedynym ratunkiem na dzień dzisiejszy, jaki możemy przedsięwziąć wobec "urzędowego chrzczenia" paliwa, jest dolewanie do każdego tankowanego ON ok. 300 ml oleju typu 2T. Jest on znany z silników 2-suwowych. Znacznie więcej informacji można uzyskać na ten temat na stronie [i]Peugeot[/i] m. in. [url=http://www.peugeot-klub.pl/index.php?topic=34244.0][b][color=#FF0000]tutaj[/color][/b][/url]. Jestem aktywnym forumowiczem na tej stronie i naprawdę wiem, co mówię.
Pzdr lusnia49, Goleniów