Autor |
Wiadomość |
|
|
Tytuł: |
Re: Czujnik ciśnienia w zasobniku (szynie) common rail |
|
|
Czy powiedzmy, jeśli auto nie odpala, bo ma zbyt niskie ciśnienie,( ale na plaku zapala bo obroty oraz ciśnienie wzrastają), to podłączenie bateryjki pod(zamiast) czujkę dla uzyskania 1,2V spowoduje wtrysk i zapłon silnika ? Czy to by byłą dobra diagnostyka ciśnienia domowym sposobem ?
Czy powiedzmy, jeśli auto nie odpala, bo ma zbyt niskie ciśnienie,( ale na plaku zapala bo obroty oraz ciśnienie wzrastają), to podłączenie bateryjki pod(zamiast) czujkę dla uzyskania 1,2V spowoduje wtrysk i zapłon silnika ? Czy to by byłą dobra diagnostyka ciśnienia domowym sposobem ?
|
|
|
|
Zamieszczono: 11 sty 2015, 17:44 |
|
|
|
|
|
Tytuł: |
Re: Czujnik ciśnienia w zasobniku (szynie) common rail |
|
|
Przykładowa tabela przelicznika napięcia na ciśnienie typowego czujnika: 1,25v-1,3v =300 bar 1,1v =250 bar 1,4v-1,5v =400 bar 1,7v =550bar 2,0v =670 bar 2,5v =900 bar
Przykładowa tabela przelicznika napięcia na ciśnienie typowego czujnika: 1,25v-1,3v =300 bar 1,1v =250 bar 1,4v-1,5v =400 bar 1,7v =550bar 2,0v =670 bar 2,5v =900 bar
|
|
|
|
Zamieszczono: 11 maja 2014, 07:38 |
|
|
|
|
|
Tytuł: |
Re: Czujnik ciśnienia w zasobniku (szynie) common rail |
|
|
Dzięki za informację, ale mógłbyś zmienić ten zielony, okropny kolor czcionki
Dzięki za informację, ale mógłbyś zmienić ten zielony, okropny kolor czcionki :)
|
|
|
|
Zamieszczono: 14 lut 2012, 01:33 |
|
|
|
|
|
Tytuł: |
Czujnik ciśnienia w zasobniku (szynie) common rail |
|
|
Czujnik ciśnienia w zasobniku (szynie) Common Rail
Cel stosowania
Czujnik ciśnienia mierząc aktualne ciśnienie w zasobniku paliwa z dostateczną dokładnością i w odpowiednio krótkim czasie dostarcza do sterownika odpowiedni sygnał napięcia.
Budowa
Czujnik ciśnienia w zasobniku składa się z następujących części:
wbudowanego elementu pomiarowego,
płytki z obwodem elektrycznym,
obudowy czujnika ze złączem elektrycznym.
Czujnik ciśnienia, wkręcony w otwór zasobnika paliwa, ma kanał ze ślepą studzienką szczelnie zasłonięty przeponą. Paliwo pod ciśnieniem przedostaje się tym kanałem do przepony czujnika, na której znajduje się element pomiarowy (półprzewodnikowy) przetwarzający ciśnienie w sygnał elektryczny. Wytworzony sygnał jest doprowadzany przewodem do obwodu elektrycznego obróbki sygnału, który wzmacnia sygnał pomiarowy i przesyła go do sterownika.
Działanie
Czujnik ciśnienia działa w następujący sposób.
Odkształcenie przepony (około 1 mm przy 150 MPa) spowodowane narastaniem ci-
śnienia w układzie wywołuje zmianę rezystancji umieszczonych na niej warstw półprzewodnikowego elementu pomiarowego i powoduje zmianę napięcia w mostku pomiarowym zasilanym napięciem 5 V. Zmiana napięcia wynosi od 0 do 70 mV (w zależności od działającego ciśnienia) i jest wzmacniana do wartości od 0,5 do 4,5 V.
Dokładny pomiar ciśnienia w zasobniku paliwa jest niezbędny do działania układu. Z tego powodu również dopuszczalne tolerancje pomiaru ciśnienia są bardzo małe. Dokładność pomiaru wynosi około ±2% wartości końcowej dla głównego zakresu pracy. W przypadku uszkodzenia czujnika ciśnienia zawór regulacyjny ciśnienia pracuje w trybie awaryjnym („ślepy") przy stałych wartościach zastępczych.
Zawór redukcyjny ciśnienia
Cel stosowania
Cel stosowania zaworu redukcyjnego jest taki sam, jak zaworu nadciśnieniowego. Zawór redukcyjny ogranicza ciśnienie w zasobniku paliwa otwierając otwór odpływu przy zbyt dużym obciążeniu. Dopuszcza on ciśnienie w zasobniku wynoszące krótkotrwale do 150 MPa.
Budowa i działanie
Zawór redukcyjny ciśnienia składa się z następujących części mechanicznych: - korpusu z gwintem zewnętrznym do wkręcania w zasobnik,
złącza przewodu przelewowego do zbiornika paliwa,
sprężyny.
Korpus ma otwór po stronie połączenia z zasobnikiem, który jest zamykany stożkową końcówką tłoczka w gnieździe wewnątrz korpusu. Przy normalnym ciśnieniu roboczym (do 135 MPa) sprężyna dociska tłoczek do gniazda odcinając odpływ z zasobnika. Po przekroczeniu maksymalnego ciśnienia w układzie tłoczek zostaje przesunięty pod działaniem siły pochodzącej od ciśnienia paliwa w zasobniku pokonującej siłę sprężyny i paliwo może się rozprężyć, a następnie odpływa kanałami ćo osiowego otworu w tłoczku i zbiorczym przewodem z powrotem do zbiornika paliwa. Ciśnienie w zasobniku spada.
[color=#00FF40]Czujnik ciśnienia w zasobniku (szynie) Common Rail [img]http://kupno.pl/item_images/0501/3744/1406582.jpg[/img] Cel stosowania
Czujnik ciśnienia mierząc aktualne ciśnienie w zasobniku paliwa z dostateczną dokładnością i w odpowiednio krótkim czasie dostarcza do sterownika odpowiedni sygnał napięcia.
Budowa
Czujnik ciśnienia w zasobniku składa się z następujących części:
wbudowanego elementu pomiarowego,
płytki z obwodem elektrycznym,
obudowy czujnika ze złączem elektrycznym.
Czujnik ciśnienia, wkręcony w otwór zasobnika paliwa, ma kanał ze ślepą studzienką szczelnie zasłonięty przeponą. Paliwo pod ciśnieniem przedostaje się tym kanałem do przepony czujnika, na której znajduje się element pomiarowy (półprzewodnikowy) przetwarzający ciśnienie w sygnał elektryczny. Wytworzony sygnał jest doprowadzany przewodem do obwodu elektrycznego obróbki sygnału, który wzmacnia sygnał pomiarowy i przesyła go do sterownika.
Działanie
Czujnik ciśnienia działa w następujący sposób.
Odkształcenie przepony (około 1 mm przy 150 MPa) spowodowane narastaniem ci-
śnienia w układzie wywołuje zmianę rezystancji umieszczonych na niej warstw półprzewodnikowego elementu pomiarowego i powoduje zmianę napięcia w mostku pomiarowym zasilanym napięciem 5 V. Zmiana napięcia wynosi od 0 do 70 mV (w zależności od działającego ciśnienia) i jest wzmacniana do wartości od 0,5 do 4,5 V.
Dokładny pomiar ciśnienia w zasobniku paliwa jest niezbędny do działania układu. Z tego powodu również dopuszczalne tolerancje pomiaru ciśnienia są bardzo małe. Dokładność pomiaru wynosi około ±2% wartości końcowej dla głównego zakresu pracy. W przypadku uszkodzenia czujnika ciśnienia zawór regulacyjny ciśnienia pracuje w trybie awaryjnym („ślepy") przy stałych wartościach zastępczych.
Zawór redukcyjny ciśnienia
Cel stosowania
Cel stosowania zaworu redukcyjnego jest taki sam, jak zaworu nadciśnieniowego. Zawór redukcyjny ogranicza ciśnienie w zasobniku paliwa otwierając otwór odpływu przy zbyt dużym obciążeniu. Dopuszcza on ciśnienie w zasobniku wynoszące krótkotrwale do 150 MPa.
Budowa i działanie
Zawór redukcyjny ciśnienia składa się z następujących części mechanicznych: - korpusu z gwintem zewnętrznym do wkręcania w zasobnik,
złącza przewodu przelewowego do zbiornika paliwa,
sprężyny.
Korpus ma otwór po stronie połączenia z zasobnikiem, który jest zamykany stożkową końcówką tłoczka w gnieździe wewnątrz korpusu. Przy normalnym ciśnieniu roboczym (do 135 MPa) sprężyna dociska tłoczek do gniazda odcinając odpływ z zasobnika. Po przekroczeniu maksymalnego ciśnienia w układzie tłoczek zostaje przesunięty pod działaniem siły pochodzącej od ciśnienia paliwa w zasobniku pokonującej siłę sprężyny i paliwo może się rozprężyć, a następnie odpływa kanałami ćo osiowego otworu w tłoczku i zbiorczym przewodem z powrotem do zbiornika paliwa. Ciśnienie w zasobniku spada. [/color]
|
|
|
|
Zamieszczono: 12 lut 2012, 17:28 |
|
|
|
|