Dzisiaj jest 14 maja 2024, 03:52



regeneracja wtryskiwaczy




Odpowiedz
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Treść wiadomości:
Wprowadź tutaj treść wiadomości. Nie może ona mieć więcej niż 73000 znaków. 

Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Rozmiar czcionki:
Kolor czcionki
Opcje:
BBCode włączony
[Img] włączony
[Flash] wyłączony
[URL] włączony
Emotikony włączone
Wyłącz BBCode
Wyłącz emotikony
Wyłącz przetwarzanie odnośników
Pytanie
Wpisz w to pole słownie wynik działania matematycznego sześć plus sześć równa się:
To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
   

Przegląd tematu - Czujnik ciśnienia w zasobniku (szynie) common rail
Autor Wiadomość
  Tytuł:  Re: Czujnik ciśnienia w zasobniku (szynie) common rail  Odpowiedz z cytatem
Czy powiedzmy,
jeśli auto nie odpala,
bo ma zbyt niskie ciśnienie,( ale na plaku zapala bo obroty oraz ciśnienie wzrastają),
to podłączenie bateryjki pod(zamiast) czujkę dla uzyskania 1,2V spowoduje wtrysk i zapłon silnika ?
Czy to by byłą dobra diagnostyka ciśnienia domowym sposobem ?
Post Zamieszczono: 11 sty 2015, 17:44
  Tytuł:  Re: Czujnik ciśnienia w zasobniku (szynie) common rail  Odpowiedz z cytatem
Przykładowa tabela przelicznika napięcia na ciśnienie typowego czujnika:
1,25v-1,3v =300 bar
1,1v =250 bar
1,4v-1,5v =400 bar
1,7v =550bar
2,0v =670 bar
2,5v =900 bar
Post Zamieszczono: 11 maja 2014, 07:38
  Tytuł:  Re: Czujnik ciśnienia w zasobniku (szynie) common rail  Odpowiedz z cytatem
Dzięki za informację, ale mógłbyś zmienić ten zielony, okropny kolor czcionki :)
Post Zamieszczono: 14 lut 2012, 01:33
  Tytuł:  Czujnik ciśnienia w zasobniku (szynie) common rail  Odpowiedz z cytatem
Czujnik ciśnienia w zasobniku (szynie) Common Rail
Obrazek
Cel stosowania

Czujnik ciśnienia mierząc aktualne ciśnienie w zasobniku paliwa z dostateczną dokładnością i w odpowiednio krótkim czasie dostarcza do sterownika odpowiedni sygnał napięcia.

Budowa

Czujnik ciśnienia w zasobniku składa się z następujących części:

wbudowanego elementu pomiarowego,

płytki z obwodem elektrycznym,

obudowy czujnika ze złączem elektrycznym.

Czujnik ciśnienia, wkręcony w otwór zasobnika paliwa, ma kanał ze ślepą studzienką szczelnie zasłonięty przeponą. Paliwo pod ciśnieniem przedostaje się tym kanałem do przepony czujnika, na której znajduje się element pomiarowy (półprzewodnikowy) przetwarzający ciśnienie w sygnał elektryczny. Wytworzony sygnał jest doprowadzany przewodem do obwodu elektrycznego obróbki sygnału, który wzmacnia sygnał pomiarowy i przesyła go do sterownika.

Działanie

Czujnik ciśnienia działa w następujący sposób.

Odkształcenie przepony (około 1 mm przy 150 MPa) spowodowane narastaniem ci-

śnienia w układzie wywołuje zmianę rezystancji umieszczonych na niej warstw półprzewodnikowego elementu pomiarowego i powoduje zmianę napięcia w mostku pomiarowym zasilanym napięciem 5 V. Zmiana napięcia wynosi od 0 do 70 mV (w zależności od działającego ciśnienia) i jest wzmacniana do wartości od 0,5 do 4,5 V.

Dokładny pomiar ciśnienia w zasobniku paliwa jest niezbędny do działania układu. Z tego powodu również dopuszczalne tolerancje pomiaru ciśnienia są bardzo małe. Dokładność pomiaru wynosi około ±2% wartości końcowej dla głównego zakresu pracy. W przypadku uszkodzenia czujnika ciśnienia zawór regulacyjny ciśnienia pracuje w trybie awaryjnym („ślepy") przy stałych wartościach zastępczych.

Zawór redukcyjny ciśnienia

Cel stosowania

Cel stosowania zaworu redukcyjnego jest taki sam, jak zaworu nadciśnieniowego. Zawór redukcyjny ogranicza ciśnienie w zasobniku paliwa otwierając otwór odpływu przy zbyt dużym obciążeniu. Dopuszcza on ciśnienie w zasobniku wynoszące krótkotrwale do 150 MPa.

Budowa i działanie

Zawór redukcyjny ciśnienia składa się z następujących części mechanicznych: - korpusu z gwintem zewnętrznym do wkręcania w zasobnik,

złącza przewodu przelewowego do zbiornika paliwa,

sprężyny.

Korpus ma otwór po stronie połączenia z zasobnikiem, który jest zamykany stożkową końcówką tłoczka w gnieździe wewnątrz korpusu. Przy normalnym ciśnieniu roboczym (do 135 MPa) sprężyna dociska tłoczek do gniazda odcinając odpływ z zasobnika. Po przekroczeniu maksymalnego ciśnienia w układzie tłoczek zostaje przesunięty pod działaniem siły pochodzącej od ciśnienia paliwa w zasobniku pokonującej siłę sprężyny i paliwo może się rozprężyć, a następnie odpływa kanałami ćo osiowego otworu w tłoczku i zbiorczym przewodem z powrotem do zbiornika paliwa. Ciśnienie w zasobniku spada.
Post Zamieszczono: 12 lut 2012, 17:28


Przejdź do:  

Nowości NowościMapa Strony Mapa StronyIndex Mapy strony Index Mapy stronyRSS RSSLista kanałów Lista kanałównaprawa turbosprezarekregeneracja wtryskiwaczy stat4u


Dokumenty i regulaminy | Polityka prywatności | Polityka cookies
Powered by phpBB © 2007 phpBB3 Group