Dzisiaj jest 28 kwie 2024, 01:04



regeneracja wtryskiwaczy




Odpowiedz
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Treść wiadomości:
Wprowadź tutaj treść wiadomości. Nie może ona mieć więcej niż 73000 znaków. 

Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Rozmiar czcionki:
Kolor czcionki
Opcje:
BBCode włączony
[Img] włączony
[Flash] wyłączony
[URL] włączony
Emotikony włączone
Wyłącz BBCode
Wyłącz emotikony
Wyłącz przetwarzanie odnośników
Pytanie
Wpisz w to pole dużymi literami wyraz NARZĘDZIA:
To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
   

Przegląd tematu - Silnik z układem Common Rail w AUDI A8
Autor Wiadomość
  Tytuł:  Silnik z układem Common Rail w AUDI A8  Odpowiedz z cytatem
Najważniejszym elementem systemu Common Rail trzeciej generacji są szybko przełączające się i kompaktowe piezowtryskiwacze typu Inline Injector. Dzięki temu silniki Diesla stały się jeszcze bardziej wydajne i ciche, a przy tym oszczędne i ekologiczne. Po raz pierwszy zastosowano Common Rail trzeciej generacji w Audi A8 z nowym silnikiem Diesla o pojemności 3,0 l. Silnik ten już teraz spełnia normę emisji spalin Euro 4, która zacznie obowiązywać dopiero od 2005 roku. Nie zastosowano w nim dodatkowego systemu oczyszczania spalin.
Obrazek
Dotychczas kolejne generacje systemu Common Rail różniły się od siebie przede wszystkim wartościami ciśnienia wtrysku – systemy pierwszej generacji dysponowały ciśnieniem rzędu 1350 barów, zaś drugiej – 1600 barów. Projektując trzecią generację Common Rail inżynierowie postawili przede wszystkim na zwiększenie stopnia zaawansowania technicznego systemu, pozostawiając na razie wartość ciśnienia na niezmienionym poziomie 1600 barów. Cechą szczególną najnowszej generacji systemów wtryskowych Common Rail są wtryskiwacze typu Inline Injector, w których materiał piezoelektryczny został zintegrowany w korpusie wtryskiwacza, w bezpośrednim sąsiedztwie iglicy. Nowe wtryskiwacze mają o 75% mniej ruchomych części i są lżejsze. Dzięki temu przełączają się dwa razy szybciej od dotychczas stosowanych piezowtryskiwaczy oraz wtryskiwaczy z zaworami elektromagnetycznymi. Trzecia generacja Common Rail firmy Bosch obniża emisję zanieczyszczeń o maks. 20%, podwyższa moc silnika o maks. 5% i obniża zużycie paliwa o 3% lub wyczuwalnie redukuje poziom hałasu silnika o 3 dB(A) – w zależności od preferencji określonych w fazie projektowania silnika.

Kolejną innowację w systemach Common Rail firma Bosch zaplanowała na rok 2006. Obecnie są badane możliwości zwiększenia ciśnienia wtrysku w systemach Common Rail do ponad 2000 barów we wtryskiwaczach, poprzez przekładnię hydrauliczną, bez konieczności zwiększania go w całym systemie. Równolegle trwają prace nad wtryskiwaczami o zmiennej geometrii dysz wtryskowych.

Przy produkcji, która w roku 2004 wyniesie prawdopodobnie siedem milionów wysokociśnieniowych systemów wtryskowych Common Rail i Unit Injector, Bosch pozostaje największym na świecie producentem i w dalszym ciągu zachowuje pozycję lidera w dziedzinie systemów wtryskowych do silników Diesla. Innowacyjny system Common Rail trzeciej generacji wszedł do produkcji seryjnej w maju 2003. W bieżącym roku Bosch wyprodukuje ok. 250.000 sztuk piezowtryskiwaczy typu Inline Injector do systemów Common Rail, a w 2005 roku – ponad dwa miliony sztuk.
Post Zamieszczono: 09 lut 2012, 00:30


Przejdź do:  

Nowości NowościMapa Strony Mapa StronyIndex Mapy strony Index Mapy stronyRSS RSSLista kanałów Lista kanałównaprawa turbosprezarekregeneracja wtryskiwaczy stat4u


Dokumenty i regulaminy | Polityka prywatności | Polityka cookies
Powered by phpBB © 2007 phpBB3 Group