Autor |
Wiadomość |
|
|
Tytuł: |
Re: GOLF IV TDI pompowtrysk szarpie silnikiem na biegu jałow |
|
|
Spraw wyjaśniona , długo trwało bym powrócił do tego autka bo pracy jest dużo . Okazało się że wiązka zasilająca popmpwtryski w prąd jest uwalona .Chłopaki wymieniając wałek rozrządu niechcący uszkodzili , gołym okiem nic nie było widać , dopiero podmianka z innego autka załatwiła sprawę . Wiązka wymieniona na nową z serwisu autko śmiga lala .
pozdrawiam Krzyska dzięki za podpowiedzi !!!!!!!!!!!!!!
Spraw wyjaśniona , długo trwało bym powrócił do tego autka bo pracy jest dużo . Okazało się że wiązka zasilająca popmpwtryski w prąd jest uwalona .Chłopaki wymieniając wałek rozrządu niechcący uszkodzili , gołym okiem nic nie było widać , dopiero podmianka z innego autka załatwiła sprawę . Wiązka wymieniona na nową z serwisu autko śmiga lala .
pozdrawiam Krzyska dzięki za podpowiedzi !!!!!!!!!!!!!!
|
|
|
|
Zamieszczono: 20 lip 2012, 22:28 |
|
|
|
|
|
Tytuł: |
Re: GOLF IV TDI pompowtrysk szarpie silnikiem na biegu jałow |
|
|
w kts-e masz status zaworów a nie bip-y, egr odłącz tylko przewód nie musisz zaślepiać chyba że jest nieszczelny na grzybku ale wtedy by kopcił pod obciążeniem, wiązka w głowicy podlega wymianie co 200tyś. zobacz co się dzieje z statusem zaworów w momencie kiedy szarpie czy trzyma 0 czy się zmienia, ciś. na tandemie 4bary to nawet bardzo dobrze chyba że pomiar był na zimnym silniku, dla ciepłego powinno być 2,5-3bar, w tym silniku nie ma większej filozofii, zobacz jak wygląda dawka główna na wolnych dla ciepłego i balans cylindrów przy 1000obr
w kts-e masz status zaworów a nie bip-y, egr odłącz tylko przewód nie musisz zaślepiać chyba że jest nieszczelny na grzybku ale wtedy by kopcił pod obciążeniem, wiązka w głowicy podlega wymianie co 200tyś. zobacz co się dzieje z statusem zaworów w momencie kiedy szarpie czy trzyma 0 czy się zmienia, ciś. na tandemie 4bary to nawet bardzo dobrze chyba że pomiar był na zimnym silniku, dla ciepłego powinno być 2,5-3bar, w tym silniku nie ma większej filozofii, zobacz jak wygląda dawka główna na wolnych dla ciepłego i balans cylindrów przy 1000obr
|
|
|
|
Zamieszczono: 16 lip 2012, 09:54 |
|
|
|
|
|
Tytuł: |
Re: GOLF IV TDI pompowtrysk szarpie silnikiem na biegu jałow |
|
|
Z EGRem jeszcze nie kombinowałem , spróbuje go zaślepić , klapa gasząca działa poprawnie może sam zawór jest uwalony , jeśli chodzi o punkty Bip time to na KTSie widzi je ładnie ( cztery zera czyli oki ) , mało tego znajduje je po kilku sekundach jak się odpali silnik . Pompa (tandem) ładuje na biegu jałowym ok. 4 bary w miarę stabilne . Błędów nie ma żadnych , w parametrach nic nie widzę , może nie umiem ich też poprawnie czytać ,podpieram się SISem w esi tronicu . Myślałem aby w ciemno wymienić wiązkę która idzie w głowicy i zasila prądem pompowtryski .
Brak mi już pomysłów
Z EGRem jeszcze nie kombinowałem , spróbuje go zaślepić , klapa gasząca działa poprawnie może sam zawór jest uwalony , jeśli chodzi o punkty Bip time to na KTSie widzi je ładnie ( cztery zera czyli oki ) , mało tego znajduje je po kilku sekundach jak się odpali silnik . Pompa (tandem) ładuje na biegu jałowym ok. 4 bary w miarę stabilne . Błędów nie ma żadnych , w parametrach nic nie widzę , może nie umiem ich też poprawnie czytać ,podpieram się SISem w esi tronicu . Myślałem aby w ciemno wymienić wiązkę która idzie w głowicy i zasila prądem pompowtryski .
Brak mi już pomysłów
|
|
|
|
Zamieszczono: 13 lip 2012, 22:42 |
|
|
|
|
|
Tytuł: |
Re: GOLF IV TDI pompowtrysk szarpie silnikiem na biegu jałow |
|
|
jeśli wykluczyłeś PD to zostaje osprzęt silnika, zakłócenia w pracy może powodować EGR można go odłączyć, cis paliwa na tandemie powinno być stabilne 2.5 bara, jaką masz dawkę na wolny Bip i status zaworów, szarpanie musi być widoczne w parametrach
jeśli wykluczyłeś PD to zostaje osprzęt silnika, zakłócenia w pracy może powodować EGR można go odłączyć, cis paliwa na tandemie powinno być stabilne 2.5 bara, jaką masz dawkę na wolny Bip i status zaworów, szarpanie musi być widoczne w parametrach
|
|
|
|
Zamieszczono: 13 lip 2012, 11:27 |
|
|
|
|
|
Tytuł: |
Re: GOLF IV TDI pompowtrysk szarpie silnikiem na biegu jałow |
|
|
Ciśnienie w cylindrach było sprawdzane , i jest OK. Pompowtryski były sprawdzane w porządnej firmie , jest wydruk ze stołu a dodatkowo były jeszcze podmieniane z innego auta i było to samo . Jeśli chodzi o głowicę i uszczelkę to zbiorniczek płynu jest czysty , a wody w oleju nie widać , węże nie są twarde , przed chwilką właśnie to sprawdzaliśmy , zrobimy jeszcze test na zawartość spalin w układzie chłodzenia . Wtryski są Boscha w 1,9 TDI PD nie było siemensa , siemensa VW zaczął stosować dopiero w 2.0 TDI i wtedy są to piezoelektryczne pompowtryski z tego co się orientuję .
Ciśnienie w cylindrach było sprawdzane , i jest OK. Pompowtryski były sprawdzane w porządnej firmie , jest wydruk ze stołu a dodatkowo były jeszcze podmieniane z innego auta i było to samo . Jeśli chodzi o głowicę i uszczelkę to zbiorniczek płynu jest czysty , a wody w oleju nie widać , węże nie są twarde , przed chwilką właśnie to sprawdzaliśmy , zrobimy jeszcze test na zawartość spalin w układzie chłodzenia . Wtryski są Boscha w 1,9 TDI PD nie było siemensa , siemensa VW zaczął stosować dopiero w 2.0 TDI i wtedy są to piezoelektryczne pompowtryski z tego co się orientuję .
|
|
|
|
Zamieszczono: 12 lip 2012, 10:26 |
|
|
|
|
|
Tytuł: |
Re: GOLF IV TDI pompowtrysk szarpie silnikiem na biegu jałow |
|
|
Sprawdził bym jeszcze ciśnienie w cylindrach i dodatkowo czy nie pompuje kompresji do któregoś z cylindrów zwłaszcza przez uszczelkę pod głowicą. Jak będzie za duże ciśnienie w układzie chłodzenia to objawowo wcale nie musi być widać białego dymu w róże wydechowej , a cylinder będzie nie domagał i będzie nierówna praca. A i ciekawi mnie jak zostały sprawdzone pompowtryskiwacze czy masz wydruki ze stołu probierczego, a i jeszcze jedno czy pompowtryski są boscha czy siemensa.
Sprawdził bym jeszcze ciśnienie w cylindrach i dodatkowo czy nie pompuje kompresji do któregoś z cylindrów zwłaszcza przez uszczelkę pod głowicą. Jak będzie za duże ciśnienie w układzie chłodzenia to objawowo wcale nie musi być widać białego dymu w róże wydechowej , a cylinder będzie nie domagał i będzie nierówna praca. A i ciekawi mnie jak zostały sprawdzone pompowtryskiwacze czy masz wydruki ze stołu probierczego, a i jeszcze jedno czy pompowtryski są boscha czy siemensa.
|
|
|
|
Zamieszczono: 11 lip 2012, 21:36 |
|
|
|
|
|
Tytuł: |
GOLF IV TDI pompowtrysk szarpie silnikiem na biegu jałowym |
|
|
Witam !!!!!
Mam problem z golfem TDI 130KM pompowtrysk 2003 rok . Sprawa wygląda tak że , wymieniony został wałek rozrządu bo stwierdzono w ASO że się zużył . Auto chodziło tak jakby palił na trzy cylindry (tragedia) . Wałek został wymieniony na używkę . Jednak wymiana wałka pomogła w 60 -70% , autko chodzi lepiej ale mimo wszystko jeszcze szarpie silnikiem już nie tak jak przedtem , ale jest to odczuwalne . Autko ma naganiane 300 tyś km , raczej oryginał do firmy przyszedł z przebiegiem 70 tyś miał wtedy 2 lata . Golfik nie stracił mocy , jedzie dobrze , pali na dotyk . Sprawdzone było - 4 pompowtryski - ok. - rozrząd - ok. - ciśnienie na cylindrach - ok. - ciśnienie pompy tłoczącej paliwo do pompowtrysków przy głowicy - ok. - wymieniono wszystkie filtry oraz olej - uszczelnienia na pompowtryskach nowe - pompowtryski wyregulowane na czujnik zegarowy Korekty na KTSie cylinder 1 -0.30 2 0 35 3 -0.40 4 0.50 Pomysły nam już się skończyły , zostaje tylko jedno pytanie , czy wałek z silnika 102 KM , 115 KM , i 130 KM jest taki sam ? A różnica jest tylko w pompowtryskiwaczach .
Ma ktoś z kolegów może pomysł na ten pojazd , bo już ręce opadają .
Pozdrawiam !!!!!!!!!
Witam !!!!!
Mam problem z golfem TDI 130KM pompowtrysk 2003 rok . Sprawa wygląda tak że , wymieniony został wałek rozrządu bo stwierdzono w ASO że się zużył . Auto chodziło tak jakby palił na trzy cylindry (tragedia) . Wałek został wymieniony na używkę . Jednak wymiana wałka pomogła w 60 -70% , autko chodzi lepiej ale mimo wszystko jeszcze szarpie silnikiem już nie tak jak przedtem , ale jest to odczuwalne . Autko ma naganiane 300 tyś km , raczej oryginał do firmy przyszedł z przebiegiem 70 tyś miał wtedy 2 lata . Golfik nie stracił mocy , jedzie dobrze , pali na dotyk . Sprawdzone było - 4 pompowtryski - ok. - rozrząd - ok. - ciśnienie na cylindrach - ok. - ciśnienie pompy tłoczącej paliwo do pompowtrysków przy głowicy - ok. - wymieniono wszystkie filtry oraz olej - uszczelnienia na pompowtryskach nowe - pompowtryski wyregulowane na czujnik zegarowy Korekty na KTSie cylinder 1 -0.30 2 0 35 3 -0.40 4 0.50 Pomysły nam już się skończyły , zostaje tylko jedno pytanie , czy wałek z silnika 102 KM , 115 KM , i 130 KM jest taki sam ? A różnica jest tylko w pompowtryskiwaczach .
Ma ktoś z kolegów może pomysł na ten pojazd , bo już ręce opadają .
Pozdrawiam !!!!!!!!!
|
|
|
|
Zamieszczono: 11 lip 2012, 20:01 |
|
|
|
|