Dzisiaj jest 11 lis 2025, 17:13



regeneracja wtryskiwaczy


Strefa czasowa UTC+2godz. [letni]





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
PostZamieszczono: 01 maja 2012, 16:32 
Offline

Rejestracja: 01 maja 2012, 16:21
Posty: 17
Mam Sprintera 2.2 CDI 2006r.
Dlaczego przy wyciągniętym przekazniku świec żarowych
Sprinter nie zapali?
Przecież w plusowych temperaturach nie korzysta z podgrzewania świec.
Może ktoś się na tym zna i mi wytłumaczy?


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 01 maja 2012, 16:45 
Jutro w pracy znajdę schemat przekaźnika i sterownika silnika CDI i myślę ,że odpowiem dlaczego tak się dzieje.


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 01 maja 2012, 19:09 
Offline

Rejestracja: 01 maja 2012, 16:21
Posty: 17
Wielkie dzięki że kolega chce pomóc.
Też jestem ciekaw jak wygląda schemat elektryczny.


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 07 maja 2012, 12:01 
Offline

Rejestracja: 07 maja 2012, 10:53
Posty: 1
Witam. Kolego sterownik świec żarowych to nie zwykły przekaźnik. Oczywiście poza przekaźnikiem jest tam sterownik, który zbiera istotne informacje przed uruchomieniem procedury podgrzewania wstępnego. Wyciągnięcie sterownika świec żarowych powoduje usterkę ( ja to nazywam drugiego stopnia - czyli taka, która uniemożliwia rozruch auta ) niezależnie od temperatury otoczenia i silnika.


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 09 maja 2012, 22:53 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 wrz 2011, 09:14
Posty: 70
Obrazki: 0
Tak wyglada schemat i opis przekaźnika sprinter cdi


Załączniki:
ail1.jpg
ail1.jpg [ 54.16 KiB | Przeglądany 12442 razy ]
2.jpg
2.jpg [ 149.83 KiB | Przeglądany 12442 razy ]
Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 22 gru 2013, 03:56 
Dla potomnych, problem zazwyczaj leży w przekaźniku jak go otworzysz to masz przepaloną nóżkę lutujesz i ok


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 22 paź 2025, 09:48 
Offline

Rejestracja: 22 wrz 2023, 13:23
Posty: 7
Miejscowość: Warszawa
W Mercedesie Sprinterze 2.2 CDI z 2006 roku przekaźnik świec żarowych jest kluczowy dla prawidłowego rozruchu silnika, nawet w dodatnich temperaturach. Przekaźnik ten odpowiada za załączanie układu podgrzewania świec oraz sterowanie procesem wtrysku paliwa i zapłonu. Wyjęcie przekaźnika powoduje przerwanie tego obwodu, co skutkuje brakiem sygnałów potrzebnych do rozruchu silnika, dlatego samochód nie zapali.

W dodatnich warunkach świec żarowych faktycznie może nie być potrzeba do rozruchu, ale układ elektroniczny i sterownik silnika nadal wymaga sygnału z przekaźnika świec, aby uruchomić sekwencję startu. Sterownik diesla wykorzystuje to do optymalizacji zapłonu i ciśnienia wtrysku, więc brak przekazu z tego elementu blokuje rozruch silnika jako środka bezpieczeństwa i prawidłowego działania.

Jeśli przekaźnik jest uszkodzony lub odłączony, należałoby go wymienić lub przywrócić poprawne połączenie. Warto także sprawdzić stan świec żarowych, przewodów i sam przekaźnik, ponieważ zużycie lub uszkodzenie któregoś z tych elementów może powodować problemy z odpalaniem silnika niezależnie od temperatury. W przypadku wątpliwości pomogą diagnostyka komputerowa i konsultacja z serwisem lub mechanikiem specjalizującym się w silnikach diesla Mercedes Sprinter.


____________________________
wodobrzusze nowotworowe czas przeżycia


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil   
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Szybka odpowiedź
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Wiadomość:

Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Rozmiar czcionki:
Kolor czcionki
Pytanie
Wpisz w to pole dużymi literami wyraz NARZĘDZIA:
To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
   


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 Dlaczego warto zaufać JustAcar przy zakupie auta  WTRYSKIWACZE COMMON RAIL BOSCH INFORMACJE OGÓLNE  polandes  0
 Problem z ciśnieniem paliwa 2.0 HDi 140km Delphi  RÓŻNE TEMATY POWIĄZANE Z COMMON RAIL  Franek12  2
 Stilo jtd - dziwny problem  FIAT common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Elrobertos  2
 Problem z uruchamianiem 1.7 Isuzu  ISUZU common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  2
 Problem z wyciekiem paliwa z szyny CR  INFINITI common rail Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  7
Szukaj:
Przejdź do:  

Nowości NowościMapa Strony Mapa StronyIndex Mapy strony Index Mapy stronyRSS RSSLista kanałów Lista kanałównaprawa turbosprezarekregeneracja wtryskiwaczy stat4u


Dokumenty i regulaminy | Polityka prywatności | Polityka cookies
Powered by phpBB © 2007 phpBB3 Group