Dzisiaj jest 26 kwie 2024, 08:08



regeneracja wtryskiwaczy


Strefa czasowa UTC+2godz. [letni]





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
PostZamieszczono: 07 gru 2013, 18:43 
Witam serdecznie,
Panowie, jako że serwisy dieslowskie ostatnio robią mi sieczkę z głowy, postanowiłem zapytać tutaj. Oddałem jakiś czas temu samochód (Alfa 147 1,9JTD 16V 140PS ) celem sprawdzenia wtryskiwaczy oraz kompresji na cylindrach. Wtryskiwacze zostały sprawdzone teoretycznie są OK, natomiast zamiast kompresji zmierzyli mi szczelność silnika, gdzie wartość pomiaru zostaje wyrażona w procentach - rozumiem, że pomiar szczelności silnika to to samo co kompresja ?:-) I jak się okazuje wynik wyszedł bardzo słabo bo podobno mam 20% szczelności silnika - gdzie dobry ma w okolicach 70%. I tutaj moje pytanie do serwisu - skoro jest aż tak źle ( czyt. słaba kompresja ) to silnik powinien mieć mega problemy z odpalaniem po nocy pod chmurką nawet przy minimalnych temperaturach ujemnych, druga sprawa powinien być znaczny spadek mocy tego silnika - gdzie moj samochód pali od strzału, na to panowie w serwisie powiedzieli, że w silnikach z CR użytkownik tego nie uświadczy, bo CR jest tak skonstruowane że nawet w takich przypadkach nie bedzie utraty mocy ani problemów z odpalaniem .... czy to prawda, bo na mój nie związany z mechaniką poziom wiedzy to tak nie powinno działać. Druga sprawa, byłem ostatnio na hamowni i silnik z mojej Alfy , który w serii ma 140PS, wydmuchał tylko 136PS i podczas próby podniesienia mocy okazało się, że wtryski jednak nie są do końca sprawne bo zaczynają lać. Z tą wiedzą i łącząc informacje, które otrzymałem z w/w serwisu wykonałem kilka telefonów do innych serwisów Bosch zajmujących się dieslami i 3 warsztaty potwierdziły moją teorie = słaba kompresja -> problemy z odpalaniem -> totalny brak mocy -> wynik z hamowni ( wtryski leja ) -> wtryski do wymiany, natomiast znalazł się również jeden serwis, który podzielił zdanie że w tym przypadku niekoniecznie wtryski są uszkodzone, może być tak, że właśnie słaba kompresja == wtryski leja... Z góry dzięki za odzew!


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 16 gru 2013, 22:57 
Offline

Rejestracja: 01 lis 2013, 17:41
Posty: 25
Miejscowość: Mojsławice kolonia
ARW pisze:
że właśnie słaba kompresja == wtryski leja...

Wtrysk nie bedzie lal bo ma słabą kompresje.
Szczelność cylindra a ciśnienie sprężania to dwie rożne rzeczy.
Dajmy na to ze silnik ma mieć 30bar sprężania i szczelny silnik uzyska to przy jednym skoku cylindra. A ze zmniejszoną szczelnością będzie potrzebował z 10-15 skoków cylindra. Tak na chłopski rozum.


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil   
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 

Szybka odpowiedź
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Wiadomość:

Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Rozmiar czcionki:
Kolor czcionki
Pytanie
Wpisz w to pole słownie wynik działania matematycznego sześć plus sześć równa się:
To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
   


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 WADY I ZALETY SILNIKA 1.9JTD,1.3JTD  FIAT common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  1
 Czy warto wybrać najmocniejszą wersję silnika VCDi?  CHEVROLET common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  4
 Uszkodzone wtryskiwacze silnika 1,5 dCi  DACIA common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  2
 FORD FOCUS TDCI CIĘZKI ROZRUCH ZIMNEGO SILNIKA ?????????  FORD common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  inox  12
 170 2.0tdi CR nierówna praca na ciepłym silniku  COMMON RAIL INFORMACJE OGÓLNE - Regeneracja  Anonymous  0
Szukaj:
Przejdź do:  

Nowości NowościMapa Strony Mapa StronyIndex Mapy strony Index Mapy stronyRSS RSSLista kanałów Lista kanałównaprawa turbosprezarekregeneracja wtryskiwaczy stat4u


Dokumenty i regulaminy | Polityka prywatności | Polityka cookies
Powered by phpBB © 2007 phpBB3 Group