COMMON REIL - to układy paliwowe , niestety kosztowna sprawa . Teraz podstawą do diagnostyki DIESLA w warsztacie jest komputer diagnostyczny . W zależności o zasobności portfela , do wyboru jest wiele sprzętów najpopularniejsze uniwersalne to : Bosch KTS , Texa NAWIGATOR ,GUTMANN MEGA MACS , Snap ON ,Carman Scan ,launch , CDIF . Oraz serwisowe TECH ,IDS, VAG , VAS , Star diagnoza , itd.
Niestety niema urządzenia które by robiło dobrze wszystkie autka . Na pewno przyda sie troszke fachowej wiedzy - jakies szkolenia . Praktyka z czasem przyjdzie sama .
Jesli chodzi diesla jest masa osprzętu w nowym dieslu który uwielbia utrudniać życie nie tylko użytkownikom , ale także mechanikom ; - układy paliwowe - turbiny - DPF , FAP - filtry cząstek stałych - katalizatory SCR i cały osprzęt - nowe auta OSOBOWE z ad blue - masa elektroniki i czujników
Teraz zależy co Kolego chcesz robić WSZYSTKO czy tylko wybrane rzeczy ? Tylko auta osobowe , czy też ciężarowe ?
Powiem tylko tyle chcąc robić układy paliwowe to duży wydatek , turbiny też się wiążą ze sporymi kosztami , mówię tu o dobry m sprzęcie .
Na początek kupił bym dobry komputer diagnostyczny , zestaw menzurek do badania przelewów w common reilu , kilka manometrów do badania ciśnień , paliwa , sprężania na garach .
Ale tak jak pisałem wcześniej - WIEDZA - SZKOLENIA - PRAKTYKA - CZYNI MISTRZA .
Pozdrawiam !!!!!!!!
|
|