Common Rail – Regeneracja, naprawa wtryskiwaczy i pomp, pompowtryskiwacze
http://www.commonrailforum.pl/

Wtryskiwacze CR, korekcje i zamianka kolejności IMA KODY
http://www.commonrailforum.pl/wtryskiwacze-cr-korekcje-i-zamianka-kolejnosci-ima-kody-t1442.html
Strona 1 z 1

Autor:  Irex [ 05 lut 2012, 13:26 ]
Tytuł:  Wtryskiwacze CR, korekcje i zamianka kolejności IMA KODY

O ile dobrze mi wiadomo, suma wszystkich korekcji czasu otwarcia/dawek w mm3 bądz innej jednostce, ma wynosić 0 (zliczając każdy cylinder).
Skąd sterownik silnika wie jaką korekcję narzucić na dany cylinder/wtryskiwacz.
Dedukuje, że w zasadzie korekcja może być zależna od histerezy fabrycznej danego wtryskiwacza ale także uszczelki pod czapką, uszczelki pod wtryskiwaczem czy pierścieni tłokowych?
Czy zamiana miejscami wtryskiwaczy sugerowana przez fabryczne różne książki w odpowiedniej kolejności pomiędzy cylindrami, ma swój związek z kolejnością zapłonu, a raczej samozapłonu/podania paliwka?

Ostatnie pytanie które naszło mi przy okazji poprzedniej rozmowy z kolegą który oddał wtryski do regeneracji, i po regeneracji cyferka kalibracyjna czy jak to się fachowo nazywa pozostała niezmieniona - czy to wogóle ma jakiś logiczny sens, czy też dobrze dedukuje, że po wymianie rozpylacza/końcówki, histereza wtryskiwacza zmieni się na tyle, że bezsensu jest "korzystanie" ze starej cyferki kalibracyjnej, bo wydaje mi się, że nawet na nowym rozpylaczu jest zupełnie inaczej ?

Szukając używałem ale z jakimś marnym skutkiem, albo stare posty albo bez odpowiedzi.

Autor:  Student [ 05 lut 2012, 13:30 ]
Tytuł:  Re: Wtryskiwacze CR, korekcje i zamianka kolejności IMA KODY

Obrazek

Autor:  Boy [ 05 lut 2012, 13:39 ]
Tytuł:  Re: Wtryskiwacze CR, korekcje i zamianka kolejności IMA KODY

Wartość korekcji obliczana jest na podstawie różnicy prędkości obrotowej poszczególnych cylindrów - brzmi to dziwnie bo przecież wszystkie korbowody i tak są zamocowane na tym samym wale wiec teoretycznie różnicy nie ma, ale w praktyce jest różnica w prędkości obrotowej chwilowej, sterownik mierzy czas miedzy poszczególnymi zapłonami (czujnik położenia walu) i na podstawie tej zmiennej dobiera korekcje w taki sposób aby poprzez kompensacje dawki paliwa zniwelować różnice w procesie spalania w poszczególnych cylindrach. IMA w instrukcji wklejonej przez kolegę jest przetłumaczone na polski trochę niezbyt jasno - iddle mixture adjustment - z tego wynika ze korekcja ma miejsce tylko i wyłącznie w niskich prędkościach obrotowych. Powyżej 3k rmp przedwtrysk już nie występuje wiec dużo do korygowania nie ma. Co do zamiany wtryskiwaczy - zamiana ich miejscami bądz rozebranie i złożenie powoduje ze cale ima bierze w łeb. Proponuje więcej doświadczeń szczególnie na silnikach euro4 z fapem. Bardzo dużo możne na psuc nieodpowiednie kodowanie bądz rozbieranie wtrysków.
Pozdro

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+2godz. [letni]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/