Common Rail – Regeneracja, naprawa wtryskiwaczy i pomp, pompowtryskiwacze http://www.commonrailforum.pl/ |
|
Wtryskiwacze CR, korekcje i zamianka kolejności IMA KODY http://www.commonrailforum.pl/wtryskiwacze-cr-korekcje-i-zamianka-kolejnosci-ima-kody-t1442.html |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Irex [ 05 lut 2012, 13:26 ] |
Tytuł: | Wtryskiwacze CR, korekcje i zamianka kolejności IMA KODY |
O ile dobrze mi wiadomo, suma wszystkich korekcji czasu otwarcia/dawek w mm3 bądz innej jednostce, ma wynosić 0 (zliczając każdy cylinder). Skąd sterownik silnika wie jaką korekcję narzucić na dany cylinder/wtryskiwacz. Dedukuje, że w zasadzie korekcja może być zależna od histerezy fabrycznej danego wtryskiwacza ale także uszczelki pod czapką, uszczelki pod wtryskiwaczem czy pierścieni tłokowych? Czy zamiana miejscami wtryskiwaczy sugerowana przez fabryczne różne książki w odpowiedniej kolejności pomiędzy cylindrami, ma swój związek z kolejnością zapłonu, a raczej samozapłonu/podania paliwka? Ostatnie pytanie które naszło mi przy okazji poprzedniej rozmowy z kolegą który oddał wtryski do regeneracji, i po regeneracji cyferka kalibracyjna czy jak to się fachowo nazywa pozostała niezmieniona - czy to wogóle ma jakiś logiczny sens, czy też dobrze dedukuje, że po wymianie rozpylacza/końcówki, histereza wtryskiwacza zmieni się na tyle, że bezsensu jest "korzystanie" ze starej cyferki kalibracyjnej, bo wydaje mi się, że nawet na nowym rozpylaczu jest zupełnie inaczej ? Szukając używałem ale z jakimś marnym skutkiem, albo stare posty albo bez odpowiedzi. |
Autor: | Student [ 05 lut 2012, 13:30 ] |
Tytuł: | Re: Wtryskiwacze CR, korekcje i zamianka kolejności IMA KODY |
Autor: | Boy [ 05 lut 2012, 13:39 ] |
Tytuł: | Re: Wtryskiwacze CR, korekcje i zamianka kolejności IMA KODY |
Wartość korekcji obliczana jest na podstawie różnicy prędkości obrotowej poszczególnych cylindrów - brzmi to dziwnie bo przecież wszystkie korbowody i tak są zamocowane na tym samym wale wiec teoretycznie różnicy nie ma, ale w praktyce jest różnica w prędkości obrotowej chwilowej, sterownik mierzy czas miedzy poszczególnymi zapłonami (czujnik położenia walu) i na podstawie tej zmiennej dobiera korekcje w taki sposób aby poprzez kompensacje dawki paliwa zniwelować różnice w procesie spalania w poszczególnych cylindrach. IMA w instrukcji wklejonej przez kolegę jest przetłumaczone na polski trochę niezbyt jasno - iddle mixture adjustment - z tego wynika ze korekcja ma miejsce tylko i wyłącznie w niskich prędkościach obrotowych. Powyżej 3k rmp przedwtrysk już nie występuje wiec dużo do korygowania nie ma. Co do zamiany wtryskiwaczy - zamiana ich miejscami bądz rozebranie i złożenie powoduje ze cale ima bierze w łeb. Proponuje więcej doświadczeń szczególnie na silnikach euro4 z fapem. Bardzo dużo możne na psuc nieodpowiednie kodowanie bądz rozbieranie wtrysków. Pozdro |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+2godz. [letni] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |