O ile dobrze mi wiadomo, suma wszystkich korekcji czasu otwarcia/dawek w mm3 bądz innej jednostce, ma wynosić 0 (zliczając każdy cylinder). Skąd sterownik silnika wie jaką korekcję narzucić na dany cylinder/wtryskiwacz. Dedukuje, że w zasadzie korekcja może być zależna od histerezy fabrycznej danego wtryskiwacza ale także uszczelki pod czapką, uszczelki pod wtryskiwaczem czy pierścieni tłokowych? Czy zamiana miejscami wtryskiwaczy sugerowana przez fabryczne różne książki w odpowiedniej kolejności pomiędzy cylindrami, ma swój związek z kolejnością zapłonu, a raczej samozapłonu/podania paliwka?
Ostatnie pytanie które naszło mi przy okazji poprzedniej rozmowy z kolegą który oddał wtryski do regeneracji, i po regeneracji cyferka kalibracyjna czy jak to się fachowo nazywa pozostała niezmieniona - czy to wogóle ma jakiś logiczny sens, czy też dobrze dedukuje, że po wymianie rozpylacza/końcówki, histereza wtryskiwacza zmieni się na tyle, że bezsensu jest "korzystanie" ze starej cyferki kalibracyjnej, bo wydaje mi się, że nawet na nowym rozpylaczu jest zupełnie inaczej ?
Szukając używałem ale z jakimś marnym skutkiem, albo stare posty albo bez odpowiedzi.
|
|