Dzisiaj jest 29 mar 2024, 15:04



regeneracja wtryskiwaczy


Strefa czasowa UTC+2godz. [letni]





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
PostZamieszczono: 05 lut 2012, 13:26 
O ile dobrze mi wiadomo, suma wszystkich korekcji czasu otwarcia/dawek w mm3 bądz innej jednostce, ma wynosić 0 (zliczając każdy cylinder).
Skąd sterownik silnika wie jaką korekcję narzucić na dany cylinder/wtryskiwacz.
Dedukuje, że w zasadzie korekcja może być zależna od histerezy fabrycznej danego wtryskiwacza ale także uszczelki pod czapką, uszczelki pod wtryskiwaczem czy pierścieni tłokowych?
Czy zamiana miejscami wtryskiwaczy sugerowana przez fabryczne różne książki w odpowiedniej kolejności pomiędzy cylindrami, ma swój związek z kolejnością zapłonu, a raczej samozapłonu/podania paliwka?

Ostatnie pytanie które naszło mi przy okazji poprzedniej rozmowy z kolegą który oddał wtryski do regeneracji, i po regeneracji cyferka kalibracyjna czy jak to się fachowo nazywa pozostała niezmieniona - czy to wogóle ma jakiś logiczny sens, czy też dobrze dedukuje, że po wymianie rozpylacza/końcówki, histereza wtryskiwacza zmieni się na tyle, że bezsensu jest "korzystanie" ze starej cyferki kalibracyjnej, bo wydaje mi się, że nawet na nowym rozpylaczu jest zupełnie inaczej ?

Szukając używałem ale z jakimś marnym skutkiem, albo stare posty albo bez odpowiedzi.


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 05 lut 2012, 13:30 
Obrazek


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 05 lut 2012, 13:39 
Wartość korekcji obliczana jest na podstawie różnicy prędkości obrotowej poszczególnych cylindrów - brzmi to dziwnie bo przecież wszystkie korbowody i tak są zamocowane na tym samym wale wiec teoretycznie różnicy nie ma, ale w praktyce jest różnica w prędkości obrotowej chwilowej, sterownik mierzy czas miedzy poszczególnymi zapłonami (czujnik położenia walu) i na podstawie tej zmiennej dobiera korekcje w taki sposób aby poprzez kompensacje dawki paliwa zniwelować różnice w procesie spalania w poszczególnych cylindrach. IMA w instrukcji wklejonej przez kolegę jest przetłumaczone na polski trochę niezbyt jasno - iddle mixture adjustment - z tego wynika ze korekcja ma miejsce tylko i wyłącznie w niskich prędkościach obrotowych. Powyżej 3k rmp przedwtrysk już nie występuje wiec dużo do korygowania nie ma. Co do zamiany wtryskiwaczy - zamiana ich miejscami bądz rozebranie i złożenie powoduje ze cale ima bierze w łeb. Proponuje więcej doświadczeń szczególnie na silnikach euro4 z fapem. Bardzo dużo możne na psuc nieodpowiednie kodowanie bądz rozbieranie wtrysków.
Pozdro


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 kody na ruletki cs go  WTRYSKIWACZE COMMON RAIL BOSCH INFORMACJE OGÓLNE  Arlan  1
 Wtryskiwacze w Mercedesie W211  MERCEDES common rail bosch - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Zbyszek197  0
 Jakie wtryskiwacze w 2.0 dieselu Jaguara?  JAGUAR common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  3
 Uszkodzone wtryskiwacze silnika 1,5 dCi  DACIA common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  2
 KOPCI NA BIAŁO FIAT SCUDO 2,0 RHK - wtryskiwacze SIMENS  FIAT common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  8
Szukaj:
Przejdź do:  

Nowości NowościMapa Strony Mapa StronyIndex Mapy strony Index Mapy stronyRSS RSSLista kanałów Lista kanałównaprawa turbosprezarekregeneracja wtryskiwaczy stat4u


Dokumenty i regulaminy | Polityka prywatności | Polityka cookies
cron Powered by phpBB © 2007 phpBB3 Group