Common Rail – Regeneracja, naprawa wtryskiwaczy i pomp, pompowtryskiwacze http://www.commonrailforum.pl/ |
|
Identyfikacja kodów IMA- praca dyplomowa http://www.commonrailforum.pl/identyfikacja-kodow-ima-praca-dyplomowa-t1929.html |
Strona 1 z 1 |
Autor: | adamus [ 20 lip 2014, 00:33 ] |
Tytuł: | Identyfikacja kodów IMA- praca dyplomowa |
Piszę pracę dyplomową związaną z mechatroniką pojazdów. Potrzebuje informacji na temat identyfikacji kodów IMA wtryskiwaczy CR czołowych producentów układów wtryskowych. Czy ktoś z was może mnie odesłać do odpowiedniego źródla gdzie takowe informacje mogę znaleźć? |
Autor: | adamus [ 25 lip 2014, 21:19 ] |
Tytuł: | Re: Identyfikacja kodów IMA- praca dyplomowa |
Czy jest w stanie chociaż ktoś powiedzieć w jaki sposób są nadawane nowe kody IMA po regeneracji wtryskiwacza? |
Autor: | adamus [ 29 sie 2014, 15:36 ] |
Tytuł: | Re: Identyfikacja kodów IMA- praca dyplomowa |
To może chociaż ktoś jest w stanie mi wymienić jakie sposoby kodowania stosowali różni producenci? Bosch ma kody ima, delphi C2i i C3i a reszta? Denso kiedyś stosowało rezystor. A czy któraś z marek stosowała podział na kilka grup selekcyjnych? |
Autor: | zaksiu1985 [ 29 sie 2014, 22:15 ] |
Tytuł: | Re: Identyfikacja kodów IMA- praca dyplomowa |
Kody nadawane są na podstawie porównania zrobionego/naprawionego lub też poprostu kupionego nowego wtryskiwacza z wtryskiwaczem wzorcowym. Wtryskiwacz wzorcowy tak na prawde nigdy nie powstał lecz jest wynikiem badań i porównań przez producentów przy jakich parametrach (czyli dawek paliwa i przelewu) pracuje najlepiej na danym aucie. Gdy już ustalono, że dany wtryskiwacz najlepiej działa na takich i takich ustawieniach, to trzeba poprostu włożyć do silnika 3/4/5/6 albo 8 identycznych wtryskiwaczy. Problem w tym że rzeczywistości nie da się zrobić nawet dwóch identycznych wtryskiwaczy nie mówiąc już o 4 czy 6, a co dopiero mówić żeby były idealne jak ten "wzorcowy". Problem ten rozwiązuje teroretycznie kodowanie wtryskiwaczy. W bazach urządzeń jak np EPS 708 czy tez Hartridge są zapisane miliony kombinacji różnych odchyłek dawek paliwa czy też przelewu, w zależności od ciśnienia, czasu otwarcia itd. Taka maszyna bada dany wtryskiwacz i porównuje go do zapisanego wtryskiwacza "wzorcowego". Róznice dawek itd. są właśnie tym kodem. Kod ten mówi komputerowi w aucie że ma otworzyć na dłużej/krócej wtryskiwacz wtedy/lub wtedy, podać mniejszą lub większą dawke paliwa. W komputerze auta oczywiscie jest zapisany algorytm który rozpoznaje te kody i wie co one oznaczają. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+2godz. [letni] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |