Common Rail – Regeneracja, naprawa wtryskiwaczy i pomp, pompowtryskiwacze
http://www.commonrailforum.pl/

Identyfikacja kodów IMA- praca dyplomowa
http://www.commonrailforum.pl/identyfikacja-kodow-ima-praca-dyplomowa-t1929.html
Strona 1 z 1

Autor:  adamus [ 20 lip 2014, 00:33 ]
Tytuł:  Identyfikacja kodów IMA- praca dyplomowa

Piszę pracę dyplomową związaną z mechatroniką pojazdów. Potrzebuje informacji na temat identyfikacji kodów IMA wtryskiwaczy CR czołowych producentów układów wtryskowych. Czy ktoś z was może mnie odesłać do odpowiedniego źródla gdzie takowe informacje mogę znaleźć?

Autor:  adamus [ 25 lip 2014, 21:19 ]
Tytuł:  Re: Identyfikacja kodów IMA- praca dyplomowa

Czy jest w stanie chociaż ktoś powiedzieć w jaki sposób są nadawane nowe kody IMA po regeneracji wtryskiwacza?

Autor:  adamus [ 29 sie 2014, 15:36 ]
Tytuł:  Re: Identyfikacja kodów IMA- praca dyplomowa

To może chociaż ktoś jest w stanie mi wymienić jakie sposoby kodowania stosowali różni producenci? Bosch ma kody ima, delphi C2i i C3i a reszta? Denso kiedyś stosowało rezystor. A czy któraś z marek stosowała podział na kilka grup selekcyjnych?

Autor:  zaksiu1985 [ 29 sie 2014, 22:15 ]
Tytuł:  Re: Identyfikacja kodów IMA- praca dyplomowa

Kody nadawane są na podstawie porównania zrobionego/naprawionego lub też poprostu kupionego nowego wtryskiwacza z wtryskiwaczem wzorcowym.

Wtryskiwacz wzorcowy tak na prawde nigdy nie powstał lecz jest wynikiem badań i porównań przez producentów przy jakich parametrach (czyli dawek paliwa i przelewu) pracuje najlepiej na danym aucie.

Gdy już ustalono, że dany wtryskiwacz najlepiej działa na takich i takich ustawieniach, to trzeba poprostu włożyć do silnika 3/4/5/6 albo 8 identycznych wtryskiwaczy.

Problem w tym że rzeczywistości nie da się zrobić nawet dwóch identycznych wtryskiwaczy nie mówiąc już o 4 czy 6, a co dopiero mówić żeby były idealne jak ten "wzorcowy".

Problem ten rozwiązuje teroretycznie kodowanie wtryskiwaczy.
W bazach urządzeń jak np EPS 708 czy tez Hartridge są zapisane miliony kombinacji różnych odchyłek dawek paliwa czy też przelewu, w zależności od ciśnienia, czasu otwarcia itd.
Taka maszyna bada dany wtryskiwacz i porównuje go do zapisanego wtryskiwacza "wzorcowego". Róznice dawek itd. są właśnie tym kodem.
Kod ten mówi komputerowi w aucie że ma otworzyć na dłużej/krócej wtryskiwacz wtedy/lub wtedy, podać mniejszą lub większą dawke paliwa.
W komputerze auta oczywiscie jest zapisany algorytm który rozpoznaje te kody i wie co one oznaczają.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+2godz. [letni]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/