Common Rail – Regeneracja, naprawa wtryskiwaczy i pomp, pompowtryskiwacze
http://www.commonrailforum.pl/

Zmiana rozpylacza na wiekszy
http://www.commonrailforum.pl/zmiana-rozpylacza-na-wiekszy-t1634.html
Strona 1 z 3

Autor:  Hipo [ 19 sie 2012, 08:42 ]
Tytuł:  Zmiana rozpylacza na wiekszy

Witam kolegów.

Potrzebuję zbudować wtryskiwacz o większej wydajności (wieksza średnica otworków w dyszy), jednocześnie przy zachowaniu identycznej geometrii wrysku (czyli ta sama licznba otworkow i kąty wtrysku aby nie uszkodzić silnika). W założeniu potrzebna jest wydajność większa o 10-20% w stosunku do rozwiązania seryjnego. Po naprawie nadanie nowego nr IMA jest oczywiscie konieczne.
Wtryskiwacz nr BOSCH 0 445 110 111 stoswany w silnikach Fiata, końcówka z tego co udało mi sie dowiedzieć z internetu to DLLA148P1221.

Czy istnieje wogóle katalog z danymi rozpylaczy który podaje rozmieszenie otworków, liczbę otworków, ich średnicą a także kąt wtrysku paliwa ?

Pozdrawiam
Krzysiek

Autor:  Damien [ 19 sie 2012, 11:23 ]
Tytuł:  Re: Zmiana rozpylacza na wiekszy

Sprawa nie jest prosta bo do takich rzeczy dochodzi się eksperymentalnie w laboratoriach producenckich w specjalistycznych firmach tuningowych przy użyciu bardzo specjalistycznego sprzętu, hamowni.
Takie informacje jak kąty rozpylania ,średnice otworków itd. w końcówkach wtrysku zwłaszcza w układzie Common Rail będzie ci bardzo ciężko znaleźć ,ponieważ producenci wtryskiwaczy takich informacji nie publikują są one generalnie mało potrzebne w codziennej eksploatacji naprawie, regeneracji, regulacji wtryskiwaczy. Jedno co na ta chwile mi przychodzi to Polska firma http://www.wuzetem.waw.pl/ , która produkuje końcówki wtrysków rozpylacze. Warto w twoim przypadku skontaktować się z kimś z działu technologii na 100% coś sensownego ci podpowiedzą w sprawie tuningu tych wtryskiwaczy.Wiem ,że może ten kontakt nie będzie łatwy, ale na pewno warto podjąć taka próbę kontaktu bo goście tą wiedzę co potrzebujesz mają. Ja bym tak zrobił. Poz.

Autor:  Hipo [ 19 sie 2012, 18:44 ]
Tytuł:  Re: Zmiana rozpylacza na wiekszy

Damien pisze:
Sprawa nie jest prosta bo do takich rzeczy dochodzi się eksperymentalnie w laboratoriach producenckich w specjalistycznych firmach tuningowych przy użyciu bardzo specjalistycznego sprzętu, hamowni.

No oczywiście jak będe miał wtryski to auto trafi do mojego tunera na rolki i korektę sterownika.

Cytuj:
Takie informacje jak kąty rozpylania ,średnice otworków itd. w końcówkach wtrysku zwłaszcza w układzie Common Rail będzie ci bardzo ciężko znaleźć ,ponieważ producenci wtryskiwaczy takich informacji nie publikują są one generalnie mało potrzebne w codziennej eksploatacji naprawie, regeneracji, regulacji wtryskiwaczy.

Ciekawe czy serwisy Boscha posiadają taką wiedzę, generalnie to wiem jaki symbol końcówki by załatwiał sprawę jednak podejrzewam że ma inną geometrię wtrysku bo silnik z którego taki wtryskiwacz pochodzi ma inne tłoki a co za tym idzie napewno inna komorę spalania.

Cytuj:
Jedno co na ta chwile mi przychodzi to Polska firma http://www.wuzetem.waw.pl/ , która produkuje końcówki wtrysków rozpylacze. Warto w twoim przypadku skontaktować się z kimś z działu technologii na 100% coś sensownego ci podpowiedzą w sprawie tuningu tych wtryskiwaczy.Wiem ,że może ten kontakt nie będzie łatwy, ale na pewno warto podjąć taka próbę kontaktu bo goście tą wiedzę co potrzebujesz mają. Ja bym tak zrobił. Poz.


Dzięki za namiary spróbuje dopytać tam.

Autor:  admin [ 19 sie 2012, 20:43 ]
Tytuł:  Re: Zmiana rozpylacza na wiekszy

Myślę, że Bosch Service nie ma takiej wiedzy ze szkoleń bo tak jak pisał Damien nie jest im to potrzebne przy regeneracji wtryskiwaczy. Ale może jest jakiś Bosch Service , który ma takie swoje doświadczenia i podzieli się nimi. Warto podzwonić po takich serwisach i popytać, dlatego ,że kto pyta nie błądzi. Myśl z WZM wydaje się być trafiona na pewno ich wiedza i doświadczenie była by tu pomocna i nie oceniona. Warto też popytać w firmach tuningowych musieli się już z takim problemem zetknąć tylko czy będą się chcieli ta wiedzą podzielić bez zobowiązań trudno powiedzieć.
A może wystarczy tylko zwiększyć poszczególne dawki we wtryskiwaczach Common Rail poza nominalne wartości mam na myśli dawkę biegu jałowego , dawkę główną , dawkę pełnego obciążenia i pomyśleć o zwiększeniu przy tym ilości powietrza wpadającego do silnika ( w jaki sposób to do przemyślenia) i może osiągniesz zamierzony efekt. Bosch Service w tym przypadku pewnie może się pobawić z twoimi wtryskiwaczami.

Autor:  Hipo [ 20 sie 2012, 18:45 ]
Tytuł:  Re: Zmiana rozpylacza na wiekszy

admin pisze:
Myślę, że Bosch Service nie ma takiej wiedzy ze szkoleń bo tak jak pisał Da...........


.................nika ( w jaki sposób to do przemyślenia) i może osiągniesz zamierzony efekt. Bosch Service w tym przypadku pewnie może się pobawić z twoimi wtryskiwaczami.


Generalnie to na obecnych wtryskiwaczach jest już wyssana ostatnia "kropla" paliwa, bardzo długie czasy otwarcia rozpylacza co w efekcie powoduje że na wysokich obrotach przy pełnym obiążeniu pompa CR potrafi zgubić cisnienie ( te także jest podniesione ). Dlatego też pytam o większy rozpylacz i w dziale o pompach pytam o podmiane na większy tłoczek.

Autor:  inox [ 22 sie 2012, 19:16 ]
Tytuł:  Re: Zmiana rozpylacza na wiekszy

Witam !!!

Jeśli chodzi o rozpylacze które posiadają więcej otworków to montaż takiego rozpylacza do wtryskiwacza , i nadanie nowego IMA kodu to jest już niewykonalne , zawór dawkujący z trzpieniem jest obliczony do konkretnego po numerze wtryskiwacza , tak samo jest z końcówką wtrysku , regulacja tzw. skok elektryczny wszystko ustawiamy na trzecim etapie naprawy BOSCHA co do jednego mikrometra to znaczy że suwmiarkę oraz mikrometr możemy cisnąć w kąt to ma wpływ na IMO kody . EPS Stół boscha 708 czy 815 nadaje kody na podstawie dawek , oraz przelewów mierzonych w określonym czasie i przy odpowiednim ciśnieniu .
Tak że kombinacje z rozpylaczami = dziura w tłoku .

pozdrawiam

Autor:  Hipo [ 23 sie 2012, 08:23 ]
Tytuł:  Re: Zmiana rozpylacza na wiekszy

Kombinacje ale zrobione z głowa to nie jest dziura w toku, jakbym szedł po bandzie to by bym załadował wtryskiwacz od innego silnika i dobra jest, a ja właśnie chce zrobić to tak zeby było wszystko zgodnie ze sztuką. Dlatego też rozpylacz musi mieć tą samą liczbę otworków i kąt wtrysku aby zachować geometrię wtrysku dopasowaną do komory spalania.


Może zadam pytanie w inny sposób, co zrobić aby dostarczyć silnikowi większą dawkę paliwa? wtryskiwacze pracują już na bardzo długich czasach otwarcia wtrysku rzędu 950mikrosekund więc raczej nie tędy droga.

Autor:  inox [ 23 sie 2012, 23:41 ]
Tytuł:  Re: Zmiana rozpylacza na wiekszy

Jeśli chodzi o wydajniejszy wtryskiwacz , to można to zrobić na tym wtryskiwaczu który masz , ustawiając (regulując ) wtryskiwacz trzecim stopniem naprawy Bosch można ustawić skok elektryczny rdzenia powiedzmy o 5-8 mikrometrów więcej a to już jest duża różnica na dawce ( nie mylić z czasem otwarcia ) tylko jest mały problem , nadanie IMO kodów , stów EPS nadaje je bardzo rygorystycznie minimalna zmiana parametrów regulowanych i stół nie nada IMO .
Niektóre Bosch serwisy mają dużą wiedzę na ten temat , i chyba nie podpiszą się pod tak zmodyfikowanym wtryskiem . To o czym piszesz żeby wszystko było ze sztuką regulacji i naprawy wtryskiwaczy to jest nie wykonalne , tak jak pisałem wcześniej każdy wtryskiwacz posiada swój numer np. 0445110021 ( laguna DCI) ten numer ma określone ściśle części składowe ( zawór z trzpieniem,uszczelnienie wewnętrzne , Rozpylacz , kula , i części regulacyjne ).
Do tego numeru wtrysku są przypisane ściśle określone wartości regulacji ustawienia wtryskiwacza , dokładność jest duża , każda zmiana wartości regulacyjnych , lub niedokładnie wykonana regulacja = złe dawki , przelewy które nie zmieszczą się w normie którą ma zapisaną stół EPS i nie nada kodów IMO .
Kolego spotyka się wtryskiwacze , które mają wymienione wszystkie części , odpowiednio po numerze do danego wtryskiwacza a nie są dobrze ustawione i stół już nie nada IMO kodów , a w twoim przypadku zamiana rozpylacza na inny....... to już 100% brak IMO kodów więc modzenie z rozpylaczami i pisanie coś o sztuce naprawy to coś nie tak . Jak jakiś gość co robi wtryski CR poczyta o czym piszesz to parsknie śmiechem .

Pozdrawiam !!!!!!!





Pozdrawiam

Autor:  Hipo [ 24 sie 2012, 07:47 ]
Tytuł:  Re: Zmiana rozpylacza na wiekszy

Dlatego też wszedłem na to forum żeby uzyskać jakieś informacje od specjalistów. Moja wiedza nt wtryskiwaczy zatrzymała się niestety na konstrukcjach czysto mechanicznych.

Napisałeś że taka modyfikacja nie jest wykonalna - mnie to wystarcza, wiem że tą drogą do nikąd nie dotrę więc będę szukał innej opcji. Mimo że tuning samochodu traktuję jako przyjemność to podchodzę do tego jednak dość poważnie i nie chcę wzbudzać u nikogo wybuchów smiechu. Po prostu: kto pyta nie błądzi.

W takim razie pozostaje teraz kwestia zmiany całych wtryskiwaczy, do mojego silnika są wtryskiwacze wydajniejsze z mocniejszej wersji, jednak problemem pozostaje nowszy sterownik silnika na EDC16C39. Tam podobno jest większe próbkowanie sygnału na regulatorze pompy, nie wiem jak to się ma do wtryskiwaczy.

Autor:  inox [ 25 sie 2012, 10:21 ]
Tytuł:  Re: Zmiana rozpylacza na wiekszy

Masz rację kto pyta nie błądzi , powiedz jakie autko chcesz podkręcić ?
Napisz jakie teraz masz wtryski w tym aucie . Spróbuje pomęczyć kolegę z Bosch Serwisu On jest kozak w te klocki może coś poradzi, doradzi .

Pozdrawiam

Strona 1 z 3 Strefa czasowa UTC+2godz. [letni]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/