Dzisiaj jest 26 kwie 2024, 19:59



regeneracja wtryskiwaczy


Strefa czasowa UTC+2godz. [letni]





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
PostZamieszczono: 22 lut 2012, 22:08 
Cel stosowania
Zasobnik paliwa gromadzi paliwo o wysokim ciśnieniu. Przy tym objętość zasobnika musi być tak dobrana, aby umożliwić tłumienie drgań ciśnienia powstających w wyniku tłoczenia urządzenia pompującego oraz procesu wtrysku. Ciśnienie we wspólnych wtryskiwaczach oraz przelew naddatku paliwa poprzez zawór regulacyjny ciśnienia.

Pompa zasilająca tłoczy paliwo przez filtr z odstojnikiem wody do zaworu bezpieczeństwa i przetłacza je przez otwór dławiący zaworu bezpieczeństwa do obiegu smarowania i chłodzenia urządzenia pompującego wysokiego ciśnienia. Wałek napędowy mapędza trzy tłoczki pompy w górę i w dól odpowiednio do kształtu krzywki.Gdy ciśnienie tłoczenia przekroczy wartość ciśnienia otwarcia zaworu bezpieczeństwa (50…150 kPa),pompa zasilająca może dostarczać paliwo przez zawór wylotowy urządzenia pompującego wysokiego ciśnienia do przestrzeni sekcji tłoczącej, przy czym tłoczek urządzenia pompującego kieruję się w dół (skok ssania). Po przekroczeniu minimalnego położenia tłoczka przestrzeń sekcji tłoczącej zostaje zamknięta i paliwo nie może się w niej rozprężyć. Może być ono wówczas sprężone powyżej ciśnienia tłoczenia pompy zasilającej. Rosnące ciśnienie otwiera zawór wylotowy, a z chwilą osiągnięcia ciśnienia w zasobniku sprężone paliwo przedostaje się do obwodu wysokiego ciśnienia. Tłoczek sekcji tłoczącej przetłacza paliwo do chwili osiągnięcia swego najwyższego położenia (skok tłoczenia). Później ciśnienie spada i zawór wylotowy się zamyka. Pozostałe paliwo rozpręża się, tłoczek sekcji porusza się w dół. Gdy ciśnienie w przestrzeni sekcji tłoczącej będzie mniejsze niż ciśnienie tłoczenia urządzenia pompującego zasilającej, proces się powtórzy.

Wydatek tłoczenia
Ponieważ pompa wysokiego ciśnienia jest obliczona na duży wydatek tłoczenia, na biegu jałowym oraz w zakresie obciążeń częściowych występuje nadmiar sprężonego paliwa, który jest odprowadzany z powrotem do zbiornika przez zawór regulacyjny ciśnienia. Ponieważ jednak sprężone paliwo ulega rozprężeniu, zmniejszona jest energia pozyskiwana przez sprężanie, a więc obniża się sprawność całkowita. Środkiem zaradczym może być częściowo dostosowanie wydatku tłoczenia do zapotrzebowania paliwa przez wyłączenie sekcji tłoczącej.Wyłączenie sekcji tłoczącej Wyłączenie sekcji tłoczącej, powodujące niedomiar ilości paliwa przetłaczanej do zasobnika wysokiego ciśnienia, odbywa się dzięki stałemu utrzymywaniu zaworu wlotowego w położeniu otwartym. Po włączeniu zaworu elektromagnetycznego wyłączania sekcji tłoczącej trzpień umieszczony na kotwicy tego zaworu elektromagnetycznego naciska stale na zawór wlotowy. Dzięki temu zasysane paliwo nie może być sprężone podczas skoku tłoczenia. Wskutek tego ciśnienie w przestrzeni sekcji nie wzrasta, ponieważ zassane paliwo odpływa z powrotem do kanału niskiego ciśnienia. pompa wysokiego ciśnienia, wskutek wyłączenia sekcji tłoczącej przy zmniejszonym zapotrzebowaniu wydatku paliwa, nie dostarcza paliwa w sposób ciągły, lecz z przerwami.Przełożenie napędu pompy Wydatek tłoczenia pompy wysokiego ciśnienia jest proporcjonalny do jej prędkości obrotowej. Prędkość obrotowa pompy zależy od prędkości obrotowej silnika. urządzenie pompujące ta w systemie wtryskowym silnika powinna mieć przełożenie napędu dobrane w ten sposób, aby tłoczona ilość paliwa nie była zbyt duża, lecz pokrywała zapotrzebowanie paliwa przy pełnym obciążeniu silnika. Możliwe przełożenia to 1:2 i 2:3 w stosunku do wału korbowego silnika.


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 Renault Premium silnik common rail  RENAULT common rail - Regeneracja wtryskiwacza | Naprawa wtrysku  Anonymous  1
 Zawór regulacji ciśnienia na magistrali CR w X-Type  JAGUAR common rail delphi - Regeneracja wtrysków | Naprawa wtryskiwaczy  Anonymous  4
 Fitry paliwa, a woda w układzie paliwowym  MERCEDES common rail - Regeneracja wtryskiwacza | Naprawa wtrysku  Anonymous  1
 Problem z ciśnieniem paliwa 2.0 HDi 140km Delphi  RÓŻNE TEMATY POWIĄZANE Z COMMON RAIL  Franek12  2
 Silnik Fiat 2,4 JTD Common Rail wady, zalety, usterki  FIAT common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  1
Szukaj:
Przejdź do:  

Nowości NowościMapa Strony Mapa StronyIndex Mapy strony Index Mapy stronyRSS RSSLista kanałów Lista kanałównaprawa turbosprezarekregeneracja wtryskiwaczy stat4u


Dokumenty i regulaminy | Polityka prywatności | Polityka cookies
Powered by phpBB © 2007 phpBB3 Group