Dzisiaj jest 27 kwie 2024, 20:47



regeneracja wtryskiwaczy


Strefa czasowa UTC+2godz. [letni]





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
PostZamieszczono: 30 lis 2011, 23:25 
TDI, HDI, DTI, i t.p.
Czym się różnią od zwykłych diesli?


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 31 gru 2011, 09:07 
Silniki wysokopręzne możemy podzielić na tzw. wolnossące, tzn bez
turbodoładowania (trwałe, oszczędne, ale głośne i "wołowate") oraz turbodiesle,
tzn posiadające turbosprężarkę, zapewniającą osiągi porównywalne z silnikami
benzynowymi, przy jednoczesnym zachowaniou zalet diesla (spalanie paliwa).
Najnowsze turbodiesle wykorzystują tzw. technologię common rail, tzn
bezpośredni wtrysk, który redukuje hałas, dodaje mocy, a także obniża zużycie
paliwa. JTD (Fiat, Alfa Romeo) HDI (Peugeot, Citroen), DID (Mitsubishi) i inne
oznaczenia, to właśnie silniki wykonane w tej technologii. Osobnym rozwiązaniem
są silniki TDI, lanosowane przez Volkswagena (Volkswagen, Audi, Skoda, Seat).
Opierają się one na tzw. pompowtryskiwaczach i chociaż jest to zupełnie
odmienne rozwiązanie od common rail, to efekty są bardo podobne. A tak na
marginesie, to polecam samochody z takimi silnikami.


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 06 sty 2012, 00:28 
Offline

Rejestracja: 05 sty 2012, 23:55
Posty: 3
Grupa Volkwagena od 2010 roku nie korzysta już z pompowtryskiwaczy i tym samym nie ma już producenta samochodoów osobowych (ciężarówki inny temat) wykorzstujące ten system zasilania.


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil   
Odpowiedz z cytatem  
 
PostZamieszczono: 12 sty 2012, 21:33 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 wrz 2011, 09:14
Posty: 70
Obrazki: 0
W silnikach TDI zastosowane są wtryskiwacze dwu sprężynowe zasilane pompą wtryskową ,a przykładowe wtryskiwacze z silnika TDI Audi 80 1,9 wyglądają tak jak na poniższym zdjęciu

Obrazek

Natomiast wtryskiwacze w silnikach HDI i JTD są wtryskiwaczami Common Rail i zasilane są przez pompę wysokiego ciśnienia, natomiast wtryskiwacze wyglądają tak jak na zdjęciu niżej

Obrazek

Jak widać z samych zdjęć różnice są bardzo duże zarówno w budowie jak w samej zasadzie działania i zasilania.


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil   
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 Dwa silniki diesla common rail 2.5 i 3.0 ISUZU  ISUZU common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  1
 Na czym najlepiej regenerować pompy Common Rail - EPS 708  POMPY COMMON RAIL BOSCH INFORMACJE OGÓLNE  Anonymous  2
 silniki "common rail" BMW a awaryjność -powód polskie oaliwo  BMW common rail - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  8
 silniki HDi common rail - przebiegi  PEUGEOT common rail bosch - Regeneracja wtryskiwaczy | Naprawa wtrysków  Anonymous  6
 Głośne i ciche silniki diesla Common Rail i pompowtryskiwacz  POMPOWTRYSKIWACZE INFORMACJE OGÓLNE SAMOCHODY OSOBOWE  Anonymous  0
Szukaj:
Przejdź do:  

Nowości NowościMapa Strony Mapa StronyIndex Mapy strony Index Mapy stronyRSS RSSLista kanałów Lista kanałównaprawa turbosprezarekregeneracja wtryskiwaczy stat4u


Dokumenty i regulaminy | Polityka prywatności | Polityka cookies
Powered by phpBB © 2007 phpBB3 Group