Common Rail – Regeneracja, naprawa wtryskiwaczy i pomp, pompowtryskiwacze http://www.commonrailforum.pl/ |
|
Brak ciśnienia na pompie CP1 na stole probierczym http://www.commonrailforum.pl/brak-cisnienia-na-pompie-cp1-na-stole-probierczym-t1605.html |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Jacekstg [ 03 cze 2012, 10:38 ] |
Tytuł: | Brak ciśnienia na pompie CP1 na stole probierczym |
Witam, mam problem uszczelniłem pięknie pompę CP1 Bosch bez czujników i na stole probierczym nie daje kompletnie ciśnienia, czy ktoś może wie w czym problem? |
Autor: | Ewin [ 03 cze 2012, 11:21 ] |
Tytuł: | Re: Brak ciśnienia na pompie CP1 na stole probierczym |
Pompa common rail CP1 bosch to najprostsza z pomp w swojej budowie. Jeżeli przed uszczelnieniem dawała ciśnienie to nie ma możliwości innej jak to , że coś nie prawidłowo złożyłeś. I tak mogłeś popełnić takie przykładowe błędy 1. Dostało ci się coś do zaworków i są podparte 2. Podczas montażu głowiczek przesunęły się przy dokręcaniu tych czterech śrubek i mogłeś wewnętrznie uszkodzić zaworek tulejkę (łącznik), dekiel itd. (żeby prawidłowo i centrycznie założyć głowiczki w boschu są specjalne narzędzia do prowadzenia głowiczek ( lub trzeba mieć duże doświadczenie i też da się zrobić) , ponieważ działa na nie dość mocna sprężyna i kosi ją na boki) 3.Zakładam ,że pary precyzyjne nie pomyliłeś (ale wtedy i tak powinna coś kolwiek działać słabo, ale działać) 4. A i najważniejsze czy założyłeś oryginalne prawidłowe uszczelki oringi gumowe były w tych pompach dwa rodzaje, natomiast na podróbkach może być wewnętrzna nie szczelność To są najczęstsze błędy popełniane przy składaniu tych pomp cp 1 bosch. Napisz jak się skończyła sprawa bo nie masz wyjścia musisz jeszcze raz rozbierać i zweryfikować czy wszystko jest na swoim miejscu. Tu masz link do budowy pompy cp1 http://www.commonrailforum.pl/budowa-pompy-wysokiego-cisnienia-bosch-common-rail-t1327.html Poz. |
Autor: | Jacekstg [ 03 cze 2012, 15:37 ] |
Tytuł: | Re: Brak ciśnienia na pompie CP1 na stole probierczym |
Dzieki za sugestie jutro rano wezmę się za nią ponownie... składałem na oryginalnym zestawie boscha... co prawda jest to moja 5 pompa którą złożyłem ale we wcześniejszych nie miałem problemu z ciśnieniem. W tym przypadku na stole 1000 obrotów a ciśnienie 15bar |
Autor: | Ewin [ 03 cze 2012, 16:53 ] |
Tytuł: | Re: Brak ciśnienia na pompie CP1 na stole probierczym |
Tak może być ,że 5 razy się uda , a jeden nie. Nie przejmuj się rozbierz jeszcze raz na pewno dojdziesz do problemu. Rozbierając zwracaj szczególna uwagę na to czy było wszystko na swoim miejscu no i najważniejsze czy nie ma uszkodzeń mechanicznych. Napisz jaki finał. poz |
Autor: | Jacekstg [ 03 cze 2012, 18:28 ] |
Tytuł: | Re: Brak ciśnienia na pompie CP1 na stole probierczym |
Dziwi mnie jeszcze fakt iż pompa chodzi bardzo lekko stół wo gule jej nie czuje! |
Autor: | Ewin [ 03 cze 2012, 20:42 ] |
Tytuł: | Re: Brak ciśnienia na pompie CP1 na stole probierczym |
Wgląda ,że coś jest na któreś sekcji może nie ma sprężania, czyli to co pisałem wcześniej o zaworkach w głowiczkach tak to się będzie zachowywać. Wrażenie jest takie kręcąc wałkiem pompy ,że nie stawia prawie żadnego oporu. W pompach delphi common rail promieniowych jak lekko się obraca wałek bez oporów to normalne , ale to wynika z innej konstrukcji i zasady działania tam nie ma takich sprężyn na sekcjach. Ale i tak lepsza jest pompa boscha prosta potrafi więcej znosić toleruje gorsze paliwo nie łuszczą się tak często elementy wewnątrz, robią te pompy bosch dużo większe bezawaryjne przebiegi i to samo tyczy się wtryskiwaczy bosch ok, delphi szybko pada i trzeba regenerować, a części drogie jak cholera . |
Autor: | Jacekstg [ 08 cze 2012, 12:59 ] |
Tytuł: | Re: Brak ciśnienia na pompie CP1 na stole probierczym |
Witaj, pompa działa OK, aż wstyd się przyznać co było nie tak! Po prostu na moim stole HARTRIDGE wtryskiwacz probierczy kompletnie przestał trzymać ciśnienie i lało się wszystko z powrotem do stołu, a że miałem włączony obieg zamknięty i skraplacze są na nieprzezroczystych wężach nie zorientowałem się iż ropa sobie pięknie krąży, efekt głupoty= pompa rozebrana kilka razy, ale wciąż działa Pozdrawiam Jacek |
Autor: | admin [ 09 cze 2012, 10:09 ] |
Tytuł: | Re: Brak ciśnienia na pompie CP1 na stole probierczym |
No to super ,że tak się skończyło. Napisz jak będziesz miał jakiś ciekawy problem z pompą wtryskiwaczami lub z układem common rail. Poz. |
Autor: | Pronoo [ 06 wrz 2012, 00:42 ] |
Tytuł: | Re: Brak ciśnienia na pompie CP1 na stole probierczym |
witam. Mam takie pytanie. Samochód Ciężko mi pali na ciepłym trzeba kręcić do 10 sek przy 90 stopniach na zimnym bajka 2 sek. Czasem zdarza się nawet i taka sytuacja że przy większym dodaniu gazu samochód nagle gaśnie ODCINA ZAPŁON mowa tu o audi a8 d2 2001r 3,3 tdi. na komputerze wyskakuje mi błąd 17472 - System ciśnienia paliwa.. czy może być to wina pompy czy SZYNY bądź zaworu na szynie |
Autor: | Gość [ 08 kwie 2020, 01:43 ] |
Tytuł: | Re: Brak ciśnienia na pompie CP1 na stole probierczym |
Ewin pisze: Pompa common rail CP1 bosch to najprostsza z pomp w swojej budowie. Jeżeli przed uszczelnieniem dawała ciśnienie to nie ma możliwości innej jak to , że coś nie prawidłowo złożyłeś. I tak mogłeś popełnić takie przykładowe błędy 1. Dostało ci się coś do zaworków i są podparte 2. Podczas montażu głowiczek przesunęły się przy dokręcaniu tych czterech śrubek i mogłeś wewnętrznie uszkodzić zaworek tulejkę (łącznik), dekiel itd. (żeby prawidłowo i centrycznie założyć głowiczki w boschu są specjalne narzędzia do prowadzenia głowiczek ( lub trzeba mieć duże doświadczenie i też da się zrobić) , ponieważ działa na nie dość mocna sprężyna i kosi ją na boki) 3.Zakładam ,że pary precyzyjne nie pomyliłeś (ale wtedy i tak powinna coś kolwiek działać słabo, ale działać) 4. A i najważniejsze czy założyłeś oryginalne prawidłowe uszczelki oringi gumowe były w tych pompach dwa rodzaje, natomiast na podróbkach może być wewnętrzna nie szczelność To są najczęstsze błędy popełniane przy składaniu tych pomp cp 1 bosch. Napisz jak się skończyła sprawa bo nie masz wyjścia musisz jeszcze raz rozbierać i zweryfikować czy wszystko jest na swoim miejscu. Tu masz link do budowy pompy cp1 http://www.commonrailforum.pl/budowa-pompy-wysokiego-cisnienia-bosch-common-rail-t1327.html Poz. To jest chyba przykład Twojego posta. Trzeba uwagi i znaleźć sposób na złożenie głowicy w całość by nie było takich kwiatków. Dziś już wiem. Pozdrawiam |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+2godz. [letni] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |