Ford Focus to jeden z najpopularniejszych modeli na naszym rynku. Producent oferuje 3 rodzaje nadwozia, z których najtańszy to hatchback (pojemność bagażnika 363 l), o około tysiąc zł. droższe jest kombi (pojemność bagażnika 490 l), a do sedana (pojemność bagażnika 475 l) należy dołożyć jeszcze około 1 tys. złotych.
Ze względu na walory praktyczne, godne polecenia jest kombi, jednak według nas to pięciodrzwiowy hatchback wygląda najbardziej atrakcyjnie. Nasz wybór: Ford Focus III hatchback (5 drzwi)
Silnik
W gamie jednostek napędowych najnowszego Focusa znajdziemy coś dla zwolenników benzyniaków , ale także fani turbodiesli nie powinni narzekać. Do wyboru mamy silniki benzynowe o mocy od 105 do 182 KM i diesle o pojemności 1,6 (95 i 115 KM) i 2 litry (115, 140 i 163 KM).
Najtańszy Focus wyposażony w silnik benzynowy (poj. 1,6, moc 105 KM) kosztuje od 60 700 złotych, natomiast aby stać się posiadaczem najtańszej wersji z dieslem (poj. 1,6, moc 95 KM)trzeba wydać 68 200 złotych.
Według nas, najbardziej interesujące są turbodoładowane silniki EcoBoost z bezpośrednim wtryskiem oraz zmiennymi fazami rozrządu (poj. 1,6, moc 150 i 183 KM), jednak ze względu na ich cenę (za słabszy trzeba dopłacić około 11 tysięcy złotych, a mocniejszy oznacza dopłatę około 19 tysięcy złotych), polecamy wolnossący silnik o pojemności 1,6 litra i mocy 125 KM. Oferuje on zadowalające osiągi i cechuje się umiarkowanym apetytem na paliwo (producent podaje 5,9 litra na 100 kilometrów)
Ford Focus to jeden z najpopularniejszych modeli na naszym rynku. Producent oferuje 3 rodzaje nadwozia, z których najtańszy to hatchback (pojemność bagażnika 363 l), o około tysiąc zł. droższe jest kombi (pojemność bagażnika 490 l), a do sedana (pojemność bagażnika 475 l) należy dołożyć jeszcze około 1 tys. złotych.
Ze względu na walory praktyczne, godne polecenia jest kombi, jednak według nas to pięciodrzwiowy hatchback wygląda najbardziej atrakcyjnie. Nasz wybór: Ford Focus III hatchback (5 drzwi)
Silnik
W gamie jednostek napędowych najnowszego Focusa znajdziemy coś dla zwolenników benzyniaków , ale także fani turbodiesli nie powinni narzekać. Do wyboru mamy silniki benzynowe o mocy od 105 do 182 KM i diesle o pojemności 1,6 (95 i 115 KM) i 2 litry (115, 140 i 163 KM).
Najtańszy Focus wyposażony w silnik benzynowy (poj. 1,6, moc 105 KM) kosztuje od 60 700 złotych, natomiast aby stać się posiadaczem najtańszej wersji z dieslem (poj. 1,6, moc 95 KM)trzeba wydać 68 200 złotych.
Według nas, najbardziej interesujące są turbodoładowane silniki EcoBoost z bezpośrednim wtryskiem oraz zmiennymi fazami rozrządu (poj. 1,6, moc 150 i 183 KM), jednak ze względu na ich cenę (za słabszy trzeba dopłacić około 11 tysięcy złotych, a mocniejszy oznacza dopłatę około 19 tysięcy złotych), polecamy wolnossący silnik o pojemności 1,6 litra i mocy 125 KM. Oferuje on zadowalające osiągi i cechuje się umiarkowanym apetytem na paliwo (producent podaje 5,9 litra na 100 kilometrów)
|
|