Wspomaganie rozruchu na zimno do pojazdów użytkowych
Kompletny system rozruchu płomieniowego BERU składający się ze sterownika, świec płomieniowo-żarowych, zaworu elektromagnetycznego i czujnika temperatury
Kompletny system rozruchu płomieniowego BERU składający się ze sterownika, świec płomieniowo-żarowych, zaworu elektromagnetycznego i czujnika temperatury
W pojazdach użytkowych zasysane powietrze jest zwykle nagrzewane dla poprawienia rozruchu i parametrów emisji.
Zapotrzebowanie mocy grzejnej w silnikach wysokoprężnych o dużej pojemności skokowej prowadzi tu do zastosowania systemów rozruchu płomieniowego.
Specjalnie dla rozruchu na zimno napędów dieslowskich firma BERU oferuje jako rozwiązanie systemowe instalacje rozruchu płomieniowego: Znani producenci pojazdów użytkowych i silników wyposażają swoje silniki fabrycznie w instalacje rozruchu płomieniowego BERU począwszy od świec płomieniowo-żarowych przez sterownik, czujnik temperatury, najnowszą generację zaworów elektromagnetycznych i lampkę kontrolną po jednostkę przełączającą.
Różne kołnierze grzejne do elektrycznego podgrzewania powietrza w silniku spalinowym tłokowym
Różne kołnierze grzejne do elektrycznego podgrzewania powietrza w silniku spalinowym tłokowym
Alternatywnie można użyć elektrycznych kołnierzy grzejnych do nagrzewania zasysanego powietrza. Stosowane są one głównie w silnikach pojazdów użytkowych o pojemności skokowej do 12 l. Rozróżnia się przy tym nieregulowane i regulowane kołnierze grzejne.
W dziedzinie samochodów Light Duty z pojemnością cylindrów do ok. 0,9 l sprawdził się w międzyczasie również sterowany elektronicznie system Instant Start System (ISS).
Instant Start System 2 generacji z dodatkowym kołnierzem grzejnym do podgrzewania powietrza zasysanego
Instant Start System 2 generacji z dodatkowym kołnierzem grzejnym do podgrzewania powietrza zasysanego
Dzięki niemu firma BERU sprawiła, że system rozruchu na zimno produkowany jest seryjnie i uruchamia się tak szybko jak silnik benzynowy nawet w ekstremalnych temperaturach –25 stopni. Stosowany tu, oprócz świec żarowych, kołnierz grzejny w systemie ISS 2 generacji poprawia pracę silnika w niskich temperaturach przez podgrzanie zasysanego powietrza.
Cechy techniczne
płomieniowe układy rozruchowe
Szybkie i bezpieczne uruchomienie na zimno nawet w ekstremalnie niskich temperaturach
Optymalne spalanie
Znacznie zmniejszona emisja szkodliwych substancji w fazie nagrzewania
Brak stuków
Spokojniejsza praca silnika
Oszczędzanie silnika
System składający się ze sterownika, świec żarowo-płomieniowych, zaworu elektromagnetycznego i czujnika temperatury
Kołnierze grzejne
Szybkie podgrzewanie
Wysoka trwałość
Bardzo skuteczne w poprawie emisji
Instant Start System 2 generacji
System składający się ze sterownika, kilku świec żarowych do szybkiego uruchamiania i kołnierza grzejnego
Poprawa zdolności uruchamiania w niskich temperaturach
Poprawa rozruchu silnika
Zmniejszenie emisji szkodliwych substancji i zużycia paliwa w fazie nagrzewania
Świeca żarowo-płomieniowa: w rurze parownika mieszają się paliwo i zasysane powietrze. Mieszanka ulega zapłonowi na trzpieniu grzejnym. Rura ochronna uspokaja płomień i zwiększa jego stabilność. Świeca żarowowo-płomieniowa gwarantuje pewne i bezpieczne dla sinika uruchamianie również w ekstremalnie niskich temperaturach.zrodlo beru