Witajcie. Pojawiał się sprawa gdzie jestem zmuszony chyba się pierwszy raz w życiu poddać. Co prawda raczej nie zajmuję się grubszymi naprawami Diesli - brak doświadczenia i narzędzi, ale że samochód z rodziny i zepsuł się u mnie w trakcie "odwiedzin" chciałem wujkowi pomóc w naprawie...
Auto: Opel Vectra CDTI 2007r. (po lifcie) silnik 1,9 150KM, trzecia generacja CR (szyna z jednym czujnikiem).
Auto od jakiegoś czasu zaczęło źle jeździć, czasami szarpało, nie przyśpieszało jak należy, aż zgasło i nie odpala.
Pompa wtryskowa i wtryskiwacze trafiły na stół w Boschu, pompa nie przeszła, więc wymieniłem na nową, oryginalną Boscha (z czujnikiem również nowym), wtryskiwacze OK.
Żeby zbytnio nie rozpisywać się: problem - brak jakiegokolwiek ciśnienia na szynie CR, po prostu paliwo z pompy wtryskowej nie idzie na szynę.
To co ustaliłem na teraz: - pompa wtryskowa nowa Bosch - wtryskiwacze po teście, wszystkie OK - nowy rozrząd, wszytko ustawione OK - czujnik wału i wałka rozrządu OK - cały układ niskiego ciśnienia paliwa czyściutkie i OK - tutaj moje spostrzeżenie pompa elektryczna w zbiorniku dział przez około 15 sekund, nawet jak wyłączę zapłon kluczykiem to ją słychać, mija 15s i wyłącza się, ale wydatek ma ponad 4 bary i ponad 160l/h - zawór w szynie sprawdzony i działa - zawór na pompie wtryskowej niby nowy... ma dwa przewody na jednym (zapłon włączony) jest napięcie aku, na drugim 3,5V, opór czujnika około 3oh - filtr cząstek stałych nasycenie 104% - zawór EGR sprawny i wyczyszczony - w sterowniku brak jakiejkolwiek informacji o błędach, - wszystkie bezpieczniki OK - jak na włączonym zapłonie odepnę wtyczkę z czujnika na pompie wtryskowej to od razu wyłącza się elektryczna pompa w zbiorniku
Może ma Ktoś jakiś pomysł.
Wydaje mi się że 3,5V to za niskie napięcie sterowania zaworem na pompie, jak ma ktoś możliwość to prosiłbym o informację n/t: - napięcia na czujniku pompy wtryskowej na włączonym zapłonie silnik stop - czy 104% nasycenia DPF może spowodować "wyłaczenie" podawania wysokiego ciśnienia z pompy wtryskowej na szynę CR?
Zapalenie ucha środkowego, skręcone kolano i nieodpalająca Vectra C, trafił mi się maxymalny pech, jak można to bardzo prosiłbym o jakąkolwiek pomoc, za którą z góry dziękuję.
Witajcie. Pojawiał się sprawa gdzie jestem zmuszony chyba się pierwszy raz w życiu poddać. Co prawda raczej nie zajmuję się grubszymi naprawami Diesli - brak doświadczenia i narzędzi, ale że samochód z rodziny i zepsuł się u mnie w trakcie "odwiedzin" chciałem wujkowi pomóc w naprawie...
Auto: Opel Vectra CDTI 2007r. (po lifcie) silnik 1,9 150KM, trzecia generacja CR (szyna z jednym czujnikiem).
Auto od jakiegoś czasu zaczęło źle jeździć, czasami szarpało, nie przyśpieszało jak należy, aż zgasło i nie odpala.
Pompa wtryskowa i wtryskiwacze trafiły na stół w Boschu, pompa nie przeszła, więc wymieniłem na nową, oryginalną Boscha (z czujnikiem również nowym), wtryskiwacze OK.
Żeby zbytnio nie rozpisywać się: problem - brak jakiegokolwiek ciśnienia na szynie CR, po prostu paliwo z pompy wtryskowej nie idzie na szynę.
To co ustaliłem na teraz: - pompa wtryskowa nowa Bosch - wtryskiwacze po teście, wszystkie OK - nowy rozrząd, wszytko ustawione OK - czujnik wału i wałka rozrządu OK - cały układ niskiego ciśnienia paliwa czyściutkie i OK - tutaj moje spostrzeżenie pompa elektryczna w zbiorniku dział przez około 15 sekund, nawet jak wyłączę zapłon kluczykiem to ją słychać, mija 15s i wyłącza się, ale wydatek ma ponad 4 bary i ponad 160l/h - zawór w szynie sprawdzony i działa - zawór na pompie wtryskowej niby nowy... ma dwa przewody na jednym (zapłon włączony) jest napięcie aku, na drugim 3,5V, opór czujnika około 3oh - filtr cząstek stałych nasycenie 104% - zawór EGR sprawny i wyczyszczony - w sterowniku brak jakiejkolwiek informacji o błędach, - wszystkie bezpieczniki OK - jak na włączonym zapłonie odepnę wtyczkę z czujnika na pompie wtryskowej to od razu wyłącza się elektryczna pompa w zbiorniku
Może ma Ktoś jakiś pomysł.
Wydaje mi się że 3,5V to za niskie napięcie sterowania zaworem na pompie, jak ma ktoś możliwość to prosiłbym o informację n/t: - napięcia na czujniku pompy wtryskowej na włączonym zapłonie silnik stop - czy 104% nasycenia DPF może spowodować "wyłaczenie" podawania wysokiego ciśnienia z pompy wtryskowej na szynę CR?
Zapalenie ucha środkowego, skręcone kolano i nieodpalająca Vectra C, trafił mi się maxymalny pech, jak można to bardzo prosiłbym o jakąkolwiek pomoc, za którą z góry dziękuję.
|
|